Connect with us

OH VIRAL

BlNl Org Lain Semua Pandai Bergaya, BlNl Aku Pakai Kain Batik je kat Rumah, Sampai Naik Bosan Aku

Published

on

Gambar sekadar hiasan.

 Salam min. Macam mane nak buat kalau bini serabai x pandai bergaya.

Isteri aku ni min.. tak macam isteri kawan2 aku. Isteri kawan aku dok umah pun pakai baju lawa.

Make up segala bagai. Isteri aku pula pakai kain batik je kat rumah.. kadang2 x pakai bra.

Kalau pakai pun bra koyak rabak. Reput2 semua. Aku bukan tak bagi dia belanja.

Ada gak dalam rm.200 sebulan. Anak kami baru dua org je.

Kalau aku bg rm 200 tak tak tak cukup nak belanja. Anak aku minum susu sorang je.

Yg kecil tu. Belanja dapur rm 50 ok lah. So kalau ada baki rm 100 ke. Beli lah keperluan dia.

Ni cakap tak cukup duit. Dah dia tak pandai berjimat. Kalau beli telur sekotak. 5 hari dah habis.

Macam mana nak jimat? Badan puk gmuk. Sebab asyik mkan je.. buntu lah..

Ramai juga yang tidak berpuas hati dan terkesan dengan luahan ini.

Mari kita Layan Apa reaksi warga net dulu sebelum sambung baca kisah brader ni.

Kisah kedua di bawah lagi menyakitkan hati para isteri. 

Amysha Amani : ngokla… Ko bg 200 utk skli ng brg dpur.. Ko igt rm50 tu lauk utk sbulan ke..

Jgn jdi bodoh tahap gaban wei…ape kata ko bg dia rm200 tu utk kperluan dia shaja mmg dia akn melawa la sebb 200 mmg utk dia, bersohor lahoooo bg rm200 utk bini tp skli ng brg dpur,..

Ko igt brg dpur tu ckp ke rm200 skli ng susu anak lagi,aishh xlih nk pk sungguh aku ni…

Ada gak jate jnis gini,nk suh bini comel tp kedekut,..

Emma Damya : Wehhh ho 200 sbln Susu dgn pampes pom xlepas bodo eah

Pade lah kalu bini mum serabai pom nk beli pendo rendo2 baju dlm come2 pom xleh . .

Bini ore come mugo tklaki Dio xdekut po mum  200 tu pade Suh dia beli bare2 Dio jh kalu nk Suh terurus gak

So lg Suh bini mum kijo lah dok pun jual on9 mesti come jetakk  Anak2 mum ata ngasuh belako

Buleh tehe nk melawa bini mum tu. . No bini come tuan dekut hapasss

Siti Nurhafita : Bang..200 tu blh beli ape je bang..

kau komplen nak bini lawa cun mcm bini org lain, apa kata kau tanya kawan2 tu berapa dorang bg duit belanja utk bini beli keperluan sendiri..

kalau setakat sembang asyik nak salahkan p4sangan tak boleh jugak..

kau kalau buncit ke boroi ke bini pon takde nk komplen bang.. tau pulak kau bini kawan2 dok rumah mekap melawa bagai..

entah2 muka sendiri pon macam piring astro ada hati nak ngadu dekat sini.. #donekecam

Muhammad Hassan :begini bang. saya tolong jawabkan.

1) RM200 tu abang bagi 100% pada isteri buat satu acc bagi dia simpan. Keperluan lain abang belikan.

Telor,sayur,bawang,ikan,ayam,beras. itu abang buat list setiap hari atau minggu tengok apa yang kurang kat dapur.

2). Isteri abang pakai bra burukkan? ok baik. abang tengok saiz bra dan seluar dalam dia.

Abang pergi mana-mana mall abang belikan. Beli yang paling selesa dan mahal.

Lagi bagus abang beli yang boleh menjolok mata abang.

3) Isteri abang gemok kan? baik. bagi masa kat dia 1 jam setiap hari untuk pergi gym atau bersenam.

Dalam tempoh 1 jam itu abang jaga anak-anak dan tolong kemaskan rumah sekali ya.

4) Abang nak kena faham. Duit rm200 itu bukan nafkah bagi kepada isteri untuk dia beli keperluan dapur.

Tapi rm200 itu adalah hak dia. Keperluan dapur,keperluan mandi dan segala apa yang diperluk4n dalam rumah itu adalah tanggungjawab suami.

Bukan isteri kena beli semua tu bang.

5) abang kena ingat. ‘Bra yang buruk’ itulah yang susukan anak,jaga anak abang siang malam.

Dan abang kena ingat. jika abang terlantar tak boleh bangun nanti ‘bra yang buruk” itulah akan cebok basuh najis abang.

Dah sekarang pergi minta maaf kat isteri dan keluarkan semua duit dalam bank bagi kat isteri untuk dia shopping dan beli emas.

Tambahan. Bawa isteri ke spa bang. wangi nanti.

Atikah : bra paling selesa murah pun rm20 sehelai, spender elok RM20 sehelai.

Elok ye bukan hat pakai rini esok longgar dah.

Takkan nak pakai selai je RM40x 7 hari = RM280 ( maximum kegunaan 6 bulan je, lepastu kena tukar nanti tak hygiene ) .

Set muka cokia2 RM150( tahan 3 bulan)

Baju tidur paling murah s3ksi kat shopee RM20 sehelai tak masuk pos, so RM20x 30 hari = RM600.

Kang pakai baju tidur sama kau jemu pulak. ( tahan 1-2 tahun la )

Minyak wangi dexandra RM50+ dedorant good virtues RM6+ Shampoo RM20+Serum rambut RM50 = RM126 ( tahan 3-6 bulan )

Losyen badan RM10 tahan 6 bulan.

Total sebulan paling sikit RM280+RM150+RM600+RM126+RM10= kira sendiri utk investment pertama kali.

Nak bini tu lawa tgk poket kau sama.

Takat RM100 dia rela beli baju susu anak drpd diri dia tau. Sbb mcm xbaloi nak beli utk dri sendiri.

Nur Hidayah : Mai sini ak nk kira bagi kt tt yg bongok ni..Susu ank sebulan RM27 x 4 pek dh bpe..

Beras 10kg dah bpe..Teloq 30 biji 1papan RM11-12.

Belum masuk ikan ayam,kicap,sos, rempah, bihun mee segalanya lagi..

Ak skali beli brg dpor pun mau RM200, 2minggu skali..

Ank 2org, yg sulung 13taun, yg kecik setaun berpampers susu lagi..Hg ingat 200 hg bagi besaq sgt ka mangkaq..

Saheh hg ni jenis reti buat ank ja.. Pastu acah2 ank raja nk smua bini buat..

Hg ikut bini p beli brg dpo, hg p la beli bra kt dia sehelai 2, bedak pixy satu, gincu satu, celak satu..

Tuala wanita jgn xbeli plak..Kedekut nk mamposs ada hati nk demand bini cam model

Saleha : Brader kalau nak post kesini mohon pikir banyak kali brader.

Tak pepasal dah buka pekung ko yang tak sedar diri nak bini lelawa tapi kemut taik idung masin.

Rm200 ko bagi sebulan tapi ko kekwat nak bini ko ala nora danish segak manis s3ksi depan mata ko.

Belanja rm50 sebulan ko kata cukup barang dapur sardin tin besar tu je dah RM10 satu tau.

Malas aku nak usulkan tulis pepanjang aku takut bahasa aku jadi kasar nanti. Tercarut nanti.

Aku mohon ko cecepatla insap, tau apa tu maksud tanggungjawab.Bini untuk dihargai.

Dilindungi. Bukan ko jaja dia tulis sini. Maruah ko tu.Ingat ada orang nak setuju kata ko tu. Gemok dia sebab KAU.KAU kedekut

Kisah kedua Salam admin..Aku ni sudah berkahwin..Anak ada 3 Dan sorg istri..

Aku ni minat memancing dgn kawan2
Dan aku selalu memancing di apit wanita2 yg menawan.

Masalah aku..istri aku surirumah sepenuh masa.. sangat hodoh..

Gmuk..tiada pelajaran..Aku tiada nafsu dengan bini aku..

Tidak bermakeup..baju koyak2..Gmuk macam badak air..Alasan dia aku tidak beri duit..

Sedangkan aku beli semua kepeluan dapur..dan duit saku dia.. aku bagi rm3 sebulan..

Aku cukup2 s4kit hati sebab istri tidak pandai bersyukur langsung..Lelaki lain tidak akan ada yg beri istri duit..

Aku beri istri wang saku rm3 sebulan..
Tp aku kesal..bini tidak membeli pakaian yg bagus..

Tidak makeup..Tidak beli pencuci muka..Disebabkan bini tidak menjaga dirinya..

Aku tidak bernafsu lagi..Aku pergi mana2 pun aku tidak akan bawa istri dan anak2..

Sebab aku malu ada istri yg hodoh..Jika aku terpaksa bawa juga istri dan anak2..

Aku tidak akan memakai wangi2an..Tapi bila aku keluar dgn kawan2 memancing…lepak..

Ditemani wanita2 cantik..aku sanggup berhabis duit utk nampak segak dan aku sanggup keluar duit demi jaga hati wanita2 cantik..

Aku ni tunggu masa saja nak craikan istri..Sehingga anak2 aku besar sedikit..

Aku akan crai istri ku..Sebab aku nak cari istri yang cantik.Mohon admin terbitkan post aku ni..

Agar istri ku nampak luahkan ku ini dan dia sedar diri jgn terhegeh-hegeh nak minta perhatian aku.

Nampaknya lagi ramai wanita di luar sana yang geram dan sangat mar4h dengan luahan hati dari suami yang tidak tahu bersyukur ini.

Adam :K4UM LELAKI & PARA SUAMI TOLONG BACA KOMEN SAYA

Dalam contoh kat posting ne, lebih 1 ayat je gampang ne taip.

Dye taip “aku akan craikan isteri aku”Masih tergantung ayat “akan” kat situ

Kalau dye taip “aku craikan isteri aku” atau “aku berniat nak/untuk craikan isteri aku”

Then isteri dye terbaca & yakin posting ne ditujukan ke diri dye.

Isteri bleh mintak kerjasama admin KRT utk reveal identiti sender & kalau terdapat bukti sahih, bleh jatuh talak atas statement ne.

Suami-suami tolong jangan memaenkan perkara crai & talak ne.

This is really serious.Especially kamu wat statement in public cenggini.

Niat kamu nak talakkan isteri da bersaksi beribu-ribu readers.

Esok lusa da official crai baru nak menyesal, nak rujuk semula gila talak bagai

Kesian sket kat isteri tu.
Kalau tak percaya bleh rujuk mana-mana pejabat agama & mahkamah shariah untuk info lanjut.

Zakinah :Adehh.. Rm3 sebulan.. Bang.. Bang p mancing tu buh myk moto bpa ringgit bang..

Leh x.. Myk moto rm3 thn sebulan.. Kalau boleh tahniah.. Kalau x boleh.. Abg ambik myk moto tu tuang ats kepala.. Oastu cucuh api…

Alhamdulillah.. N insyaallah.. Lepas Abg jd Abu… Isteri Abg akn jd cntikk… So tahniah sbb bodoh thp gaban…Cerita ntah pape…

Cik NY : Saya suggest.. Awak survey dan belikan barang2 mekap dan pakaian cantik2 untuk isteri awak.. Better than just bagi duit..

Dah jadi tanggungjawab lelaki kalau dia nak nampak isterinya cantik..

Ketahuilah rumahtangga takkan bertahan bila awak hanya memandang kecantikan pada p4sangan sahaja, sedangkan perkahwinan itu untuk mencari redha Allah..

Lihatlah kelemahannya sebagai benda yang awak boleh baiki.. Begitu juga dengan wanita terhadap lelaki.. Saling melengkapi..

Jangan memandang wanita bertubuh langsing, bermata jeli, sanggup berhabis duit untuk wanita lain,

Sedang isteri di rumah tidak dihiasi.. Saya pasti isteri awak lagi cantik dari wanita lain, sebab itu awak kahwin dengan dia..

Fikirkan kenapa awak kahwin dengan dia dulu.. Fikir3.. Jangan sia2kan perkahwinan hanya sebab remeh ini..

Allah murka.. Cantik ni subjektif, jangan pandang cantik rupa saja..

Semoga rumahtangga kita semua terlindung daripada ujian sebegini.

Sangat bertuah jika kita memiliki seorang suami yang sangat penyayang dan memahami.

Sumber: ekotanews

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

OH VIRAL

Mengejutkan! Sharifah Husna Kacukan Melayu, Pakistan, Afghanistan, Arab, British, Portugis, Belanda & Negara Ini

Published

on

By

Namanya kini semakin melonjak naik selepas membintangi drama Ryan Aralyn

Pelakon Sharifah Husna mahu membuktikan dia berada dalam dunia lakonan bukan hanya bersandarkan pada paras rupa.

Nama sebenarnya, Sharifah Husna Syed Faizal. Menggunakan nama komersial, Sharifah Husna. Berusia 27 tahun.

Berasal dari Subang Jaya, Selangor. Bergiat dalam dunia seni sebagai pelakon.

Mula menempa nama selepas diangkat sebagai juara program penca­rian bakat Gadis Panca MyBeauty 2018 musim kedua, menewaskan sembilan peserta di peringkat akhir.

Kemenangan itu melayakkannya menerima wang tunai RM10,000 bersama kontrak lakonan tajaan A. Aida Production, selain trofi serta pakej percutian ke Balkan.

6Antara drama dibintanginya seperti Suri Katriana, Aku Yang Kau Tinggalkan, Kasih Tak Terungkap, Raisha 2 dan Seribu Rindu.

Termasuk telefilem Tragedi Balik Kampung, Soulmate Kedua, Imaan dan banyak lagi.

Terkini beliau merupakan antara pelakon yang membintangi drama Seadanya Aku arahan Feroz Kader, diterajui Azlee Khairi dan Zara Zya, selain Elvina Mohamad, Redza Rosli, Dayana Roza dan ramai lagi.

Berdarah Kacukan

Gadis kacukan Melayu, Pakistan, Afghanistan, Arab, British, Portugis, Belanda dan Indonesia ini juga berkata dia enggan dilabel pelakon stereotaip yang sekadar ‘menjual’ wajah semata-mata

Dia mahu membuktikan pelakon mempunyai rupa juga berbakat.

“Saya tidak mahu orang ramai melabelkan saya sebagai pelakon cantik tetapi tidak pandai berlakon…

Saya mahu hapuskan stereotaip itu.

“Saya mahu membuktikan pelakon yang mempunyai rupa juga boleh menjadi artis versatil,” katanya kepada BH Online.

Membawakan watak Dowena menerusi drama Ryan Aralyn, pelakon berusia 27 tahun itu tidak menyangka mendapat reaksi positif daripada penonton

Dan meluahkan rasa syukur ramai mula menyedari kehadirannya dalam industri.

“Saya tidak sangka menerima banyak maklum balas positif daripada watak wanita psiko itu.

Alhamdulillah, saya gembira apabila ramai yang mula nampak kehadiran dan kemampuan saya.

“Ini membuatkan saya lebih bersemangat untuk mencuba sesuatu yang berbeza dan mencabar pada masa hadapan,” katanya.

Fakta Menarik

  • Berfizikal tinggi lampai.
  • Pelajar dalam bidang perubatan di Universiti Royal College Surgeons Ireland, Serdang, Selangor.
  • Bakal bergelar doktor. Bidang kedoktoran cukup sebati di kalangan keluarganya kerana rata-rata saudara perempuannya juga menceburi bidang terbabit.
  • Agak kurang fasih berbahasa Malaysia.
  • Laman sosial Instagramnya yang menggunakan nama @_sharifahhusna_ sehingga kini sudah mengumpul lebih 46,000 pengikut.
Continue Reading

OH VIRAL

Syamsul Sanggup Bayar 10K Jika Ada Yg Sudi Heret Mamat Ni Berjumpa Dgn Dia

Published

on

By

Kehidupan sebagai selebriti tidaklah mudah seperti disangka.

Ada masanya, nama akan diagung-agungkan sekali gus membuatkan ada yang menyimpan rasa iri hati.

Pelakon, pengarah dan penyanyi, Syamsul Yusof, dia juga tidak terlepas daripada berdepan situasi diuji dengan sifat hasad dengki manusia terhadapnya.

Mencipta nama menerusi karya-karya pecah panggung serta lagu-lagu yang memanjat carta radio tempatan

Syamsul tidak menafikan setiap rezeki yang diberi Allah kepadanya itu diturunkan dengan ujian untuk menguatkan dirinya sebagai hamba.

Dalam perkembangan terkini, Syamsul telah memuat naik satu posting menawarkan 10k kepada sesiap yang dapat membawa lelaki ini berjumpa dengan beliau

“Abg perlu perkhidmatan GRAB CAR.

Sape2 boleh fetch mamat ni bawa jumpa saya minum kopi tak? Nak berkenalan.

Mamat ni dia kat KL je so dekat. Walau dekat, grab car saya bayar 10k cash.

Apa2 sila email sy di pengarahkerdil@gmail.com atau DM saja kat iG ni. #semboyanCalling”

Antara Komen Dan Kata Kata Semangat Dari Rakan Seperjuangan Dan Follower Syamsul Di Laman IG Nya.

Sampai JAI pun masuk komen


.

Tidak dapat di pastikan mengapa Syamsul mencari lelaki tersbeut

Tetapi rata-rata peminat mengaitkan dengan permasalahan dan vgutan yang Syamsul hadapi sebelum ini

“Setiap benda ada ‘harga’ yang perlu dibayar.

Allah berikan kejayaan kepada saya untuk hasil kerja yang membanggakan.

Dalam pada kejayaan yang saya terima, ada juga beberapa perkara yang saya sendiri perlu perbaiki dalam kehidupan saya,” katanya.

Menurutnya, apa yang menjadi keutamaannya kini adalah keluarga terutama anak-anaknya.

“Keselamatan keluarga menjadi keutamaan. Alhamdulillah, anak-anak membesar dengan sihat.

Tapi, besar nikmat, besar juga ujiannya untuk saya,” katanya.

Situasi rumah tangganya bergolak dan mula menjadi bualan ramai lebih-lebih lagi apabila isterinya, Puteri Sarah Liyana dilihat hadir ke pejabat agama pada pertengahan bulan lalu.

Tidak cukup dengan itu, dalam bulan sama dia juga diduga dengan fitnah yang disebarkan seorang YouTuber di laman penstriman video itu.

“Saman terhadap YouTuber itu masih lagi saya akan teruskan.

Tapi, disebabkan banyak perkara berlaku antaranya krisis pandemik dan sebagainya, jadi semuanya akan diteruskan selepas ini.

Mengenai YouTuber itu, dia sudah padam akaun saluran YouTube itu.

Tapi, dia nak lari ke mana sebab saya akan terus cari,” katanya.

Penghujung September lalu menyaksikan Syamsul berdepan situasi menegangkan apabila YouTuber tidak bertanggungjawab itu menggunakan tajuk yang tidak sesuai serta menimbulkan fitnah terhadap dia dan keluarga.

Terbaru, Syamsul baru saja membuat laporan polis pada 13 Oktober lalu selepas menerima ugutan daripada individu tidak dikenali di Instagram

Seperti yang dilaporkan Harian Metro sebelum ini.

Tidak mahu merungsingkan keluarga, Syamsul meminta individu yang tidak menyimpan rasa tidak puas hati kepadanya untuk bersemuka dengannya.

“Saya tak mahu peningkan kepala keluarga saya. Saya sudah berusia 36 tahun dan bukan budak-budak lagi.

Kepada individu yang ada masalah dengan saya, jumpa saya secara bersemuka,” katanya.

Yang pasti, Syamsul memohon agar peminat-peminatnya akan terus mendoakan kesejahteraannya sekeluarga.

Puteri Sarah Bawa Diri

Tindakan pelakon, Puteri Sarah memuat naik gambar beserta keterangan pergi bercuti dan bekerja pada 13 Oktober lalu mengundang pelbagai spekulasi dalam kalangan warganet.

Ada beranggapan isteri kepada pengarah, Syamsul Yusof itu seolah-olah mahu membawa diri

Dan melupakan seketika pemasalahan rumah tangga yang wujud antara mereka.

Apatah lagi, pada hari sama pengarah filem Munafik itu membuat laporan polis ekoran mendapat mesej berbaur ugutan di Instagram.

Puteri Sarah, 35, berkata, perancangan untuk pergi bercuti bersama anak-anak sudah dibuat lama.

“Perancangan asal memang nak pergi bercuti di pulau selepas habis penggambaran.

Tapi, macam tak sempat. Kebetulan, saya terbabit dalam penggambaran yang dibuat di luar Kuala Lumpur.

“Saya pun cuba bertanya kepada pihak produksi jika saya boleh bawa bersama anak-anak.

Alhamdulillah, mereka okay. Kiranya, sambil bekerja dapat juga saya bercuti dengan anak-anak,” katanya.

Ditanya mengenai ugutan yang diterima suaminya dan laporan polis dibuat, Puteri Sarah enggan mengulas lanjut.

“Saya dimaklumkan dia nak buat laporan polis, tapi tidak mengetahui lebih lanjut kandungan mesej berbaur ugutan itu. Jadi, tidak ada apa yang saya boleh perkatakan.

“Lagi pula, perkara ini sudah menjadi kes polis. Biarlah pihak berwajib jalankan tugas mereka.

Kalau betul seperti didakwa, saya berharap perkara ini akan dapat diselesaikan,” katanya.

Mengenai kenyataan dibuat Syamsul yang menyifatkan obses pada kerja antara salah satu punca berlakunya kemelut rumah tangga mereka, Puteri Sarah enggan menafikan perkara itu.

“Mungkin betul. Sebab semua tahu dia seorang yang kuat bekerja,” katanya ringkas.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Continue Reading

OH VIRAL

‘Sy Pesakit C0VlD, Bukan Penjenayah’ Lelaki Sedih Bila Anak dan Istri Diperlakukan Sebegini oleh Penduduk Setempat

Published

on

By

Kuala Lumpur: “Sepanjang saya berada di wad, perkara paling menyedihkan

Ini apabila anak dan isteri di rumah diperlakukan oleh masyarakat seolah-olah penjenayah.

“Sedangkan hanya saya seorang saja positif Covid-19 dan mereka negatif serta tidak dimasukkan di hospital,” luah bekas pesakit Covid-19, Shakirin Al-Ikram Abd Hamid.

Shakirin, 26, antara pesakit daripada kes Kluster Utama yang dijangkiti Covid-19 hasil ujian calitan dilakukan pada 11 Oktober lalu.

Bapa kepada dua anak berumur 10 bulan dan dua tahun itu menerima keputusan itu pada 13 Oktober sebelum dibawa ambulans pada malam hari sama

Ini untuk dimasukkan ke wad Hospital Kusta, Sungai Buloh.

Dia yang menetap di Bandar Sri Damansara, Petaling Jaya kemudiannya dikuarantin di wad selama lima hari sebelum dibenarkan pulang, Sabtu lalu.

Berkongsi pengalamannya, Shakirin yang bekerja sebagai pembantu jualan premis pakaian di pusat beli-belah di Bandar Utama berkata

Dia tidak mengalami gejala teruk atau demam, cuma simptom ringan seperti sakit sendi dan rasa hendak pitam beberapa hari sebelum disahkan positif Covid-19.

Katanya, dia sangkakan apa yang dialaminya sekadar simptom demam biasa, tetapi rupanya tanda dijangkiti Covid-19.

“Saya dapat tahu keputusan apabila dihubungi doktor dua hari selepas menjalani ujian calitan dan rasa macam tidak percaya

Dan perkara pertama dibuat adalah menghantar anak ke rumah pengasuh kerana isteri bekerja ketika itu.

“Kira-kira 9 malam, ambulans datang ke rumah dan membawa saya ke hospital manakala isteri, Shasha Ridzuan, 26,

Dan dua anak kami yang turut menjalani ujian calitan didapati negatif Covid-19.

Dipulaukan Penduduk Setempat

“Namun, masalah berlaku apabila anak dan isteri saya menerima layanan dingin daripada segelintir penduduk setempat

Hanya kerana saya dijangkiti Covid-19 manakala alamat rumah kami turut disebarkan individu tidak bertanggungjawab,” katanya.

Selain itu, Shakirin berkata, dia dituduh membuang gelang tangan kuarantin sedangkan perkara itu tidak benar.

Menurutnya, selain mereka empat beranak, keluarganya termasuk emak serta ayahnya yang tinggal di blok sebelah dan keluarga pengasuh turut terkena tempiasnya.

“Paling menyedihkan apabila isteri mahu membeli bekalan susu dan lampin pakai buang yang habis

Tetapi tidak dibenarkan kerana orang sekeliling takut dia menjadi punca.

“Saya cuba menggunakan khidmat penghantar, tetapi mereka menolak kerana tidak berani ambil risiko.

“Apa yang berlaku menambah tekanan ketika saya di wad kerana setiap masa memikirkan anak dan isteri di rumah

Memandangkan saya ketua keluarga tetapi tidak dapat membantu ketika mereka ditinggalkan.

“Lebih membimbangkan apabila paras darah tinggi emak naik kerana tertekan selepas mendengar orang sekeliling bercakap mengenai kami sekeluarga,” katanya.

Shakirin berkata, selepas memuat naik hantaran mengenai luahannya di Facebook (FB), baru ada yang tampil menghulurkan bantuan.

Katanya, hantaran dimuat naik itu bukan untuk meraih simpati sesiapa, tetapi cara untuk menjelaskan perkara sebenar.

“Alhamdulillah, ramai memberi kata semangat dan tidak kurang tampil menghulurkan sumbangan.

“Salah seorangnya adalah pengurus restoran ,Shahrul Nizam Kamal yang menghantar makanan untuk keluarga saya sepanjang saya berada di wad,” katanya.

Di sebalik ujian dilalui, Shakirin bersyukur kerana sudah pulih daripada Covid-19 dan tidak ditahan di wad lebih lama.

Katanya, dia gembira apabila kembali ke pangkuan keluarga selepas beberapa hari terpisah dan buat masa ini masih menjalani kuarantin di rumah.

“Saya reda dengan ujian ini, tetapi mohon masyarakat tidak memandang negatif pesakit atau mereka yang pernah dijangkiti Covid-19.

“Ini kerana kami tidak minta diuji sebegini dan penyakit ini boleh menjangkiti sesiapa saja,” katanya.

Terdahulu, hantaran kisahnya telah menjadi tular di media sosial

Assalamualaikum warga net . Saya Kirrin Di sah Kan positif Covid-19 .

Apa saya nak maklum ni cemuhan kecaman daripada warga net ni. Tanpa selidik , Tanpa siasat pasal kes saya tup tup viral Di seluruh laman social.

Terkilan dengan penyebar berita Yang tak sahih , Ada Yang mengata Kan saya buang gelang ketika keluar Dari rumah. Ada Yang Kata polis datang rumah angkut saya.

Semua Tu nonsense. Merepek . Benda takda pape pun. Yes mmg saya keluar ahad Tu pergi kenduri kawan saya Dan keluar makan Di kedai achip .

Tapi bila check suhu badan negative , saya takda simpton simpton sakit apa pun masa Tu.

Kalau saya tahu saya positif , saya tak bodoh nak keluar Dari rumah untuk sebar Kan benda virus ni. Saya Masih waras .

Apabila saya Di sah Kan saya positif covid , saya suruh kenalan rapat saya Yang contact rapat terus buat swab test alhamdulillah dorang takda pape pun NEGATIVE.

Tapi saya kecewa sikap sikap segelintir warga laman sosial menviral Kan saya mengata Kan saya Dan satu family saya positive ?

Padahal saya sorang je Yang positif. Setiap kecaman cemuhan warga net membuat family saya terjejas.

Anak sulung saya berumur 2 Tahun 4 Bulan kehabisan Susu Dan pampers , anak kedua saya 10 Bulan kehabisan nestum Dan pampers .

Di sebab Kan korang viral benda tak sahih ni family saya terjejas tidak boleh Beli barang keperluan harian. Kamu nak family saya mati kelaparan ke ?

Hari Hari nak order grab food dgn ada tax lgi . Awak ingat saya mampu nak bayar semua benda Tu dengan keadaan saya Masih Di hospital .

Mana korang punya sikap prihatin sesama manusia wahai warga Malaysia , saya Tanpa dapat bantuan keperluan

Hari Hari untuk family saya , mak ayah saya Di sebab Kan anda mengeluar Kan statement “Satu Family* kena covid padahal saya sorang je kena.

Masha Allah , saya kat sini menangis teringat Kan anak anak Bini saya makan apa , minum apa Mandi ke tak.

Saya fikir mak ayah saya Yang Ada sakit kronik sampai terjejas tak boleh keluar rumah sebab takut Di jangkiti.

Masha Allah berat lagi Mata memandang berat lagi bahu memikul. Di sebab Kan mulut mulut macam ni lah membuat orang lain menderita.

Saya luah Kan ni bukan Cari popularity , tapi saya sakit Hati berapa zalim nya korang mencerita benda Yang tak sahih.

Malu saya sebagai orang Islam Yang buat berita tidak sahih ni. Sampai family saya menderita macam ni sekali .

Korang tak kena lagi dkt family korang. Kalau kena Baru korang tahu sakit dia perit dia lagi lagi Ada anak kecik Yang belum tutur percakapan.

Masha Allah. Semoga Di berikan hukuman setimpal Di padang masyar Yang mencerita Kan tidak sahih terhadap family saya .

My family I’m still loving you and I miss you guys Shasha Redzuan Stay Safe

Continue Reading
OH VIRAL2 hours ago

Mengejutkan! Sharifah Husna Kacukan Melayu, Pakistan, Afghanistan, Arab, British, Portugis, Belanda & Negara Ini

OH VIRAL9 hours ago

Syamsul Sanggup Bayar 10K Jika Ada Yg Sudi Heret Mamat Ni Berjumpa Dgn Dia

OH VIRAL1 day ago

‘Sy Pesakit C0VlD, Bukan Penjenayah’ Lelaki Sedih Bila Anak dan Istri Diperlakukan Sebegini oleh Penduduk Setempat

OH VIRAL2 days ago

Video: “Sangat Mengerikan” Syatilla Melvin Terpaksa Jalani Pembedhan Gara Swab Test

OH VIRAL2 days ago

Video: Rakaman CCTV Tunjuk Detik2 Seorang Wanita Campak Dua Anak Buat Ramai Sebak

OH VIRAL2 days ago

Netizen Dedahkan 20 Bukti Hubungan Sebenar Neelofa dan PU Riz yg Sgt Mengejutkan

OH VIRAL2 days ago

Slps Buat Laporan PoIis, Ini Status Shca Elinnea yg Mengejutkan Kpd Individu ini Susulan Dakwaan Terbabit Skandal Pelacvran

OH VIRAL2 days ago

Dakwaan Terlibat Skandal Pelacvran, Sekali Sykt Pengurusan Cek Aliran Tunai Akaun Peribadi Scha

OH VIRAL3 days ago

Mengejutkan bila Liza Abdullah Dedahkan Tentang SkndaI Artis Jual Diri kpd VVIP Sudah Lama BerIaku

OH VIRAL3 days ago

Suami peIok, merayu memohon maaf, tapi sy tetap mintak utk dicerraikan, tIak 3 lg bagus

OH VIRAL4 days ago

Dr Noorhisham Ramalkan Hujung Oktober Jangkitan C0VlD 19 BakaI Meningkat ke Angka 1,300 Sehari

OH VIRAL5 days ago

“Sudah Setahun Sy Tak Bekerja” Keadaan Salih Yaakob Skrg Buat Ramai Tertanya-Tanya

OH VIRAL6 days ago

“Sampaah Punya Servis, Punya Banyak X70 Takkan Tak Ada Parts” Pengguna Proton X70 Mengamuk

OH VIRAL6 days ago

“Tolonglah Faham, Kami Sangat Penat, Ada Yang Muntah Tidak Bermaya“- Frontliners Menangis, Sabah Bagai Di Landa Garuda

OH VIRAL1 week ago

Akhirnya Wajah Datuk Seri itu Didedahkan, dan Ini Cara dia Melarikan Diri

OH VIRAL2 weeks ago

“Dia Hilang Ingatan..” Pemandu Myvi Dakwa Dia Tak Dapat Bagi Kerjasama Sebab Tak Ingat Apa2

OH VIRAL2 weeks ago

Pertama Kali Buat Sidang Media Macam Ni, Netizen Perasan Ada Sesuatu Yg Tak Kena Dgn Noor Hisham

OH VIRAL1 week ago

Video: Takde Adab, Ibu Ini Rakam BF Anak Perempuan Dia Selamba Buka Peti Ais mcm Rumah Sendiri

OH VIRAL2 days ago

Dakwaan Terlibat Skandal Pelacvran, Sekali Sykt Pengurusan Cek Aliran Tunai Akaun Peribadi Scha

OH VIRAL2 weeks ago

Video: Siti Sarah Dedah Rahsia Yang Selalu Shuib Sepahtu Buat

OH VIRAL3 weeks ago

Sakinah Kngsi Video Mantap Dgn Mat Saleh, Sekali Kakak dia Shahira komen

OH VIRAL1 week ago

“Aku Tahu Mana Kau Tinggal dan Mana Anak Sekolah” Syamsul Yusof Naik Angin Dan Taknak Berlembut Lagi dah Selepas Terima Masej Macam tu Dari Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kenyataan Terbaru Agong Yang Boleh Buat Semua Terkedu

OH VIRAL1 day ago

‘Sy Pesakit C0VlD, Bukan Penjenayah’ Lelaki Sedih Bila Anak dan Istri Diperlakukan Sebegini oleh Penduduk Setempat

OH VIRAL2 weeks ago

Tak Tahan Kena Kecam, Akhirnya Shuib Keluarkan Kenyataan yang Mengejutkan

OH VIRAL1 week ago

“Asal Macau Scam Je Kami Ditduh,Banduan laripun Kami Ditduh” Berang Asyik Kena Kecam, Datin Alya Luah Perkara Sebenar

OH VIRAL4 weeks ago

Menteri Keewangan Umum Tarikh Permohonan BPN 2.0, Ni kaedah cara nk mohon

OH VIRAL2 weeks ago

Kena Kutuk Sebab English Berterabur Semasa Ditemuramah, Sehingga ‘Dia’ ni Tampil Pertahankan Pawi

OH VIRAL3 weeks ago

BlNl Org Lain Semua Pandai Bergaya, BlNl Aku Pakai Kain Batik je kat Rumah, Sampai Naik Bosan Aku

OH VIRAL2 weeks ago

BPN 2.0: Pastikan Anda Semak Tarikh ini, Jika Tidak Masuk Terus Buat Rayuan

OH VIRAL2 weeks ago

“Dia Hilang Ingatan..” Pemandu Myvi Dakwa Dia Tak Dapat Bagi Kerjasama Sebab Tak Ingat Apa2

OH VIRAL2 weeks ago

Pertama Kali Buat Sidang Media Macam Ni, Netizen Perasan Ada Sesuatu Yg Tak Kena Dgn Noor Hisham

OH VIRAL1 week ago

Video: Takde Adab, Ibu Ini Rakam BF Anak Perempuan Dia Selamba Buka Peti Ais mcm Rumah Sendiri

OH VIRAL2 days ago

Dakwaan Terlibat Skandal Pelacvran, Sekali Sykt Pengurusan Cek Aliran Tunai Akaun Peribadi Scha

OH VIRAL2 weeks ago

Video: Siti Sarah Dedah Rahsia Yang Selalu Shuib Sepahtu Buat

OH VIRAL3 weeks ago

Sakinah Kngsi Video Mantap Dgn Mat Saleh, Sekali Kakak dia Shahira komen

OH VIRAL1 week ago

“Aku Tahu Mana Kau Tinggal dan Mana Anak Sekolah” Syamsul Yusof Naik Angin Dan Taknak Berlembut Lagi dah Selepas Terima Masej Macam tu Dari Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kenyataan Terbaru Agong Yang Boleh Buat Semua Terkedu

OH VIRAL1 day ago

‘Sy Pesakit C0VlD, Bukan Penjenayah’ Lelaki Sedih Bila Anak dan Istri Diperlakukan Sebegini oleh Penduduk Setempat

OH VIRAL2 weeks ago

Tak Tahan Kena Kecam, Akhirnya Shuib Keluarkan Kenyataan yang Mengejutkan

OH VIRAL1 week ago

“Asal Macau Scam Je Kami Ditduh,Banduan laripun Kami Ditduh” Berang Asyik Kena Kecam, Datin Alya Luah Perkara Sebenar

OH VIRAL4 weeks ago

Menteri Keewangan Umum Tarikh Permohonan BPN 2.0, Ni kaedah cara nk mohon

OH VIRAL2 weeks ago

Kena Kutuk Sebab English Berterabur Semasa Ditemuramah, Sehingga ‘Dia’ ni Tampil Pertahankan Pawi

OH VIRAL3 weeks ago

BlNl Org Lain Semua Pandai Bergaya, BlNl Aku Pakai Kain Batik je kat Rumah, Sampai Naik Bosan Aku

OH VIRAL2 weeks ago

BPN 2.0: Pastikan Anda Semak Tarikh ini, Jika Tidak Masuk Terus Buat Rayuan

Artikel HOT

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.