Connect with us

OH VIRAL

Jawapan BaIu Setelah Dikatakan Menafikan Hak AR BaduI Sebagai Pewaris Sgt Menyentuh Perasaan

Published

on

SELEPAS lebih setahun kema-tian anaknya dalam kejadian pilu akibat tertem-bak, pelakon dan pelawak veteran

AR Badul tidak berselindung bahawa hubungan dia dengan anaknya, Allah-yarham Mejar Mohd Zahir Armaya tidak begitu rapat namun haknya sebagai bapa dinafikan.

Cerita Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, keadaan itu berlaku kerana mereka jarang bertemu.

Ini selepas dia dan bekas isteri yang kini menetap di Sabah, Rusunjan Mohammad membawa haluan masing-masing.

“Sampai dia besar saya memang jarang lihat dia. Suatu ketika dulu saya pernah nak pergi ambil dia.

“Tapi anak-anak sendiri kata saya bukan bapa mereka… ini benar-benar terjadi,” demikian luahan Badul kepada mStar.

Badul ditemui di kediamannya di Taman Setapak, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Ujar Badul, lebih kecewa apabila kisah keretakan rumah tangga serta hubungan dengan anak-anak.

Itu dijadikan alasan untuk menafikan haknya ke atas harta peninggalan ar-wah Mohd Zahir yang ma-ut ketika melakukan demonstrasi keupayaan di Kem Kok Lawi, Sabah pada 4 September 2019.

“Apabila terjadi perkara begini (ke-ma-tian Mohd Zahir), pihak sana (bekas isteri) mengatakan saya tidak ambil tahu (tentang anak).

“Tapi saya bapa dia… pihak ATM juga tak beri apa-apa kepada saya, katanya saya tidak layak.

Malah insurans pun kata saya tak layak,” katanya.

Sebelum Badul pernah mendesak supaya inkues diadakan bagi mencari punca kema-tian anaknya itu namun menarik balik hasrat berkenaan demi masa depan tiga orang cucunya.

“Mereka katakan kalau saya nak buat inkues, anak-anak dia akan kehilangan hak.

Jadi selepas memikirkan mengenai hal itu, saya tarik balik permintaan untuk inkues.

AR Badul melahirkan kekecewaan apabila haknya sebagai bapa dinafikan.

“Tapi yang saya nak inkues sekarang ini ialah sebagai bapa… dia larang saya untuk mendapatkan segala-galanya, dengan siapa nak minta tolong pun tak tahu,” katanya.

Tambah Badul lagi, dia tidak berniat untuk membolot harta peninggalan ar-wah Mohd Zahir.

Namun sekadar mahu kewujudannya sebagai bapa kandung diberi perhatian.

“Bukan nak duit tu, tapi hak saya. Hasil sumbangan orang tu saya tak kisah, itu hak dia. Tapi berkaitan (hak) ayah.

“Macam disekat, konon saya tak ambil tahu fasal anak sejak kecil… (kena ingat) saya ni bapa dia.

“Mungkin banyak cerita buruk saya tentang anak-anak diceritakan.

Pihak sana katakan dia yang jadikan (didik) anak menjadi manusia… kata dialah,” ujar Badul.

Mohd Zahir, 36, pegawai komando daripada 11 Rejimen Gerak Khas, mening-gal dunia akibat terkena temba-kan.

Ini ketika melakukan aksi demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Kelima dan Briged Ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu, Sabah.

Akibat kejadian itu, pihak Majlis Angkatan Tentera Ke-578 (MAT 578) yang bersidang pada 17 September 2019 bersetuju untuk menaikkan pangkat Allahyarham kepada Leftenan Kolonel.

Allah-yarham meninggalkan seorang balu iaitu Nour Shafinar Harun, 32, dan lima orang anak termasuk dua daripada perkahwinan terdahulunya.

Arwah tiada sebarang harta, dia sudah diisytihar muflis.

Itu jawapan yang diberikan Balu Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, Nour Shafinar Harun, 31 ketika menjelaskan keadaan dirinya yang dituduh menafikan hak bapa mertuanya, A R Badul dalam kes pembahagian harta.

Jelas Shafinar, mengenai pertikaian berkenaan insuran kelompok yang diterima.

Memang dia sudah menerimanya namun buat masa ini dia masih belum memberikannya kepada pihak bapa mertuanya lagi.

“Arwah suami saya memang sudah diisytihar muflis pada perkahwinan pertamanya.

Jadi bila dia berkahwin dengan saya, dia memang tidak ada apa-apa harta. Tiada rumah, kereta atau pun motosikal.

“Berkenaan insuran kelompok yang dipertikai bapa mertua saya ini, memang saya sudah dapat.

Cuma jumlahnya hanya RM5,000 lebih sahaja. Saya juga difahamkan yang difaraidkan adalah caruman arwah dan bukan ganjaran.

“Buat masa ini memang saya sudah bahagikan malah bahagian itu sudah saya beri kepada ibu mertua dan ibu angkat arwah suami saya.

Manakala duit anak-anak arwah juga saya simpankan dahulu.

Cuma bahagian baba (A R Badul) saya masih belum ada kesempatan untuk beri memandangkan kami tidak lagi berhubung,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Sementara itu ditanya mengenai hubungannya dengan A R Badul ketika ini, kata Shafinar dia tidak nafikan hubungan mereka agak renggang selepas kem4tian suaminya.

Malah dia juga buntu dengan apa yang berlaku memandangkan ketika ini dia menerima pelbagai tuduhan tidak berasas.

“Memang ada pihak sana meninggalkan pesanan di telefon tetapi tidak perlu saya kongsikan secara terperinci.

Cuma apa yang boleh saya cakap perkara ini sangat memberi tekanan.

“Sebenarnya hubungan kami sebelum ini okey sahaja. Cuma selepas kem4tian suami kami tidak lagi berhubung.

Malah bapa mertua saya juga langsung tidak bertanyakan khabar lagi,” jelasnya.

Sementara itu, A R Badul hari meluahkan rasa tidak puas hatinya kepada media.

Ini apabila dia dinafikan hak ke atas harta peninggalan anaknya, arwah Mohd Zahir yang m4ut ketika melakukan demonstrasi keupayaan di Kem Kok Lawi, Sabah pada 4 September 2019.

Terdahulu, ANAK kepada pelakon komedi popular A R Badul iaitu Mejar Mohd Zahir Armaya meninggal dunia.

Ini akibat tertmbak ketika melakukan demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu, Sabah pada Rabu.

Berita itu disahkan isterinya iaitu Nour Shafinar Harun, 31, yang memaklumkan Allahyarham meninggal dunia akibat terkena tmbakan raifal.

“Saya dimaklumkan tentang berita itu pada pukul 9 pagi tadi dan suami sempat menghantar mesej berkata bahawa itu pertunjukan terakhirnya.

“Saya juga diberitahu tembakan itu tersasar sedikit lalu melepasi baju kalis peluru yang dipakai mangsa,” jelasnya.

Sementara itu, AR Badul melahirkan rasa terkejut dengan berita tersebut dan sedang menunggu jenazah yang akan dibawa pulang petang Rabu.

Jenazah dijadual telah disembahyangkan di masjid Kem Wardieburn, Setapak sebaik tiba dari Kota Kinabalu.

Ia dikebumikan di Ipoh, Perak iaitu berdekatan rumah keluarga Nour Shafinar.

Allahyarham Mejar Mohd. Zahir ialah anak AR Badul dengan bekas isteri bagi perkahwinan keduanya Rusunjan Mohammad, 57, yang kini tinggal di Tuaran, Sabah.

Beliau merupakan pegawai kanan tentera bersama pasukan Rejimen Gerak Khas, Kem Sungai Udang, Melaka.

Perkahwinan Allahyarham bersama Nour Shafinar mereka memperoleh seorang cahaya mata berusia enam bulan.

Manakala dua orang lagi menerusi perkahwinan terdahulu Mohd Zahir.

Mohd Zahir turut memiliki dua lagi anak tiri iaitu hasil perkahwinan Nour Shafinar dengan bekas suaminya terdahulu.

Semasa kejadian, Mohd Zahir menyertai demonstrasi yang dipersembahkan beliau kira-kira pukul 8.30 pagi dan kumpulan demonstrasi itu adalah persembahan ketiga yang dilakukannya.

Mngsa memakai berbaju putih, bertopeng dan beraksi sebagai penjnayah yang ditmbak m4ti oleh anggota tentera.

Allahyarham dikatakan melepaskan tmbakan kepada rakannya dalam demonstrasi itu dan ia terkena pada baju kalis peluru yang dipakai pegawai tersebut.

Bagaimanapun ketika tembakan balas dilepaskan, ia dikatakan telah tersasar dan terkena di belakang badan Allahyarham menyebabkan dia rebah.

Bagaimanapun mangsa dibawa ke tepi sebelum persembahan ditamatkan namun dia didapati tidak sedarkan diri.

Mangsa yang cedera kemudian diberi rawatan di lokasi kejadian sebelum dibawa ke Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu dan disahkan meninggal dunia.

sumber : utusan.com.my

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

OH VIRAL

“Walaupun sy Brpakain Wanita..” Sajjat Luah Prasaan, dan Ungkit Semua Kebaikkan yg Dilakukan

Published

on

By

Terdahulu, Sajat mencur1 tumpuan umum selepas ditahan pihak Jabatan Agama Islam Selangor.

Ini bagi membantu si4satan mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor berhubung perlakuannya.

Susulan penahanannya itu, Sajat kemudian membuat pengakuan bahawa dirinya sudah melakukan pembed4han jantina.

Ekoran pendedahannya itu, Sajat kemudian menerima pelbagai respons dalam kalangan netizen.

Dia kemudian mempersoalkan segala bentuk amalan kebajikan yang dilakukannya.

Gempak sebelum ini beliau ada update seperti di bawah-

Datang bagi ktrangan pada JAIS

Selain itu, dia trut memuat naik di lnstastory meIuahkan rasa sedlh dan terkiIan dengan Iayanan dan diskrlminasi sesetengah plhak terhadap goI0ngan sepertinya.

Sajat juga mempers0aIkan mengenai hkum agama adakah hanya berpndukan cara seseorang berpkaian sahaja?

“Adakah aku seorang kaflr?”

Aku selalu bersedekah!”

Namun, lebih mengjutkan apabila Sajat menulis mengnai dirinya yang mendkwa sudah membuat pembdahan jantlna seperti dikc0hkan oleh ntlzen sebelum ini.

Atau mungkin penuIisan itu sekdar monolog daIaman tentang perspsi orang ramai terhdap dirinya?

“Sebab kau tu ID leIaki”

“Muhammad Sajjad adalah leIaki”

“Kalau keIuar agama, baru semua gembira”

Pemilik Nur Sajat Gold ini juga meIuahkan rasa mahu keluar dari agama.

Ini kerana sangat tertkan dengan ketidakadiIan yang berlaku terhdap dirinya sehingga Iupa segala kebaikan diIakukan sebelum ini.

“Aku rasa Islam itu brat. Jika aku keIuar agama Islam baru mereka gembira!!

Ptut ke aku keIuar dari agama ku?”ujarnya

Sajjat Luah Prasaan, dan Bangkit Semua Kebaikkan yg Dilakukan

Nur Sajat menafikan dia cuba memperl3kehkan soal agama dengan segala perbuatan dan perilaku yang dilakukannya selama ini.

Bahkan, kata Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36.

Dia jauh sekali untuk dia terdetik rasa untuk mempermainkan agama Islam.

Sebaliknya, kata Sajat, dia cukup sayang akan agamanya sebagai seorang Muslim.

Buktinya, Sajat mendedahkan sepanjang penglibatannnya dalam dunia perniagaan.

Dia sudah banyak mewakafkan sebahagian harta yang dimiliki di rumah ibadat sepanjang tujuh tahun berniaga.

“Dari saya mula berniaga 2014-2021, saya dah banyak mewakafkan untuk rumah-rumah Allah.

Bukan dalam Selangor sahaja, malah merata tempat di Kelantan, Johor, Kedah, Sarawak.

Alhamdulillah, setiap bulan mesti saya wakafkan barangan runcit, kelengkapan atau apa-apa untuk rumah Allah.

Walaupun saya dalam gaya hidup memakai pakaian wanita,” luahnya menerusi satu hantaran di Instagram.

Biarpun begitu, katanya, dia tidak pernah sesekali berkongsi hal tersebut di media sosial.

Biarpun dirinya sendiri yang turun padang dalam menguruskan sumbangan wakaf tersebut.

“Apa-apa sahaja keperluan masjid atau surau nak, saya sendiri akan turun untuk membeli.

Saya tak suruh staf saya belikan atau cari ejen barang electrik untuk diwakafkan.

“Ada beberapa masjid saya buatkan pagar.

Bina jambatan kecil untuk menyenangkan mereka untuk ke masjid.

Tukar karpet baru dan macam- macam lagi saya wakafkan..

“Mimbar kayu jati masjid hampir 20 biji saya wakafkan.

Tapi satu nama masjid saya tak ada sebut untuk diuar-uarkan supaya biarlah saya buat kerja ini ikhlas.

Hati saya yang memang lahir-lahir dah mempunyai naluri wanita, akal wanita, jiwa wanita,” katanya.

Dalam entri tersebut, Sajat turut berkongsi beberapa keping foto yang memaparkan sebahagian sumbangan wakafkan untuk masjid dan surau yang pernah dibuatnya sebelum ini.

Saya bukan nak tunjuk semua inisebab saya nak riak atau sebagainya tetapi saya bukanlah jahat.

Atau mempermainkan agama atau memperlekehkan agama.

Saya sayang Allah sebab saya sayang dan saya cinta Allah bagi saya perasaan ini untuk saya hargai cinta saya pada Allah..

“Sedih bila hari-hari orang kata kau ini hina Islam, kau ini hina agama kau.

Ini makhluk dilaknat dan macam-macam tohmahan pada saya,” katanya.

Continue Reading

OH VIRAL

Video: Suami lstri Disahkan Positif C0VlD, Netizen Perasan Sesuatu Berkenaan Anak Emma Maembong

Published

on

By

Emma Maembong dan Suami Positif Cvid

Pelakon cantik, Emma Maembong telah memaklumkan menerusi Instagramnya.

Ianya bahawa dia dan suami disah positif Cvid-19 selepas melakukan ujian saringan.

Hal tersebut pastinya membuatkan Emma begitu risau.

Ini apabila bayi sulungnya yang baru sahaja berusia dua bulan lebih turut terpaksa menjalani ujian saringan yang agak menyakitkan itu.

Menerusi perkongsiannya di Instagram anaknya Shariq Gabriel, dapat dilihat si kecil itu menangis.

Kemudian ditenangkan Emma yang turut sebak melihat bayinya terpaksa menjalani prosedur tersebut.

Emma dan suami disahkan positif Covid-19 walaupun tiada sebarang simptom ataupun kontak rapat.

Walau bagaimanapun, keputusan saringan ujian anaknya menunjukkan negatif dan membuatkan sedikit lega.

Sehubungan dengan itu, Emma menasihatkan orang ramai supaya sentiasa menjaga protokol kesihatan.

Dan ambil peluang melakukan swab test walaupun tidak mempunyai sebarang gejala.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

Video berdurasi 41 saat dikongsi Emma menunjukkan pelakon drama Bicara Cinta itu melakukan ujian calitan di kediamannya.

Dalam entri itu, Emma berkongsi:

“Buat ujian calitan di rumah bersama @kumpulan_megaklinik_zahran. Bagus dan sangat profesional.

“Mereka boleh datang ke rumah dan melakukan ujian itu. Terima kasih juga kerana menyalurkan maklumat yang kami perlukan.

“Saya tidak menunjukkan sebarang simptom tetapi keputusan ujian adalah positif.

“Walaupun rasa sihat, saya sarankan buat pemeriksaan kerana kita tidak tahu apakah dijangkiti atau tidak.

“Jaga diri dan patuh prosedur operasi standard (SOP),” katanya.

Sementara itu, Muhammad Shazli yang juga juruterbang, bersyukur kesihatannya semakin pulih.

“Hasil ujian menunjukkan saya positif. Bagaimanapun, Alhamdulillah, keadaan bertambah baik. Jaga keselamatan dan patuhi SOP,” pesannya.

Netizen Perasan Sesuatu

Rakaman Video Bayi Emma Jalani Swab Test KLIK SINI

Sumber: Emma maembong

Continue Reading

OH VIRAL

Sajatt Dilihat Pkai Baju Tidur Dan Brjalan di Lorong GeIap, Mengejutkan Lihat Apa Yg Sebenarnya Sajatt Buat

Published

on

By

Pengguna media sosial meninggalkan pelbagai reaksi terhadap sebuah video yang dimuat naik usahawan sensasi, Nur Sajat di akaun Instagram miliknya, @nursajat23 pada Isnin.

Di dalam video berdurasi kurang 40 minit itu, Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.

Ini antara lain menceritakan situasi sebenar yang menyebabkan dirinya digari pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) 6 Januari lalu.

Kemudian dia ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu Bharu.

Pada masa sama, Sajat turut mendakwa mendapat layan yang tidak wajar meski sudah hadir.

Ini bagi memberikan kerjasama apabila dipanggil untuk siasatan oleh pihak JAIS.

Siasatan tersebut dilakukan berhubung laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018 lalu terhadapnya.

Sementata itu, pada ruangan komen video yang sudah pun ditonton lebih sejuta kali itu.

Warganet juga memberikan pandangan masing-masing dan turut menitipkan nasihat serta ucapan buat pemilik NurSajat Gold itu.

Rakan usahawan, Safiey Illias misalnya dilihat turut meninggalkan komen, meminta agar Sajat bersabar dan terus kuat demi orang tersayang.

Safiey memberi reaksi tersebut menerusi dua entri komen berbeza.

“Sabar sayang.

“I felt you Sajat Sayang. Sabar tau. Kuat demi ayah mak dan anak-anak ok?,”

Respon Safiey yang turut mendapat perhatian daripada pengggna Instagram lainnya.

Selain Safiey, pelakon Betty Rahmad turut mendoakan yang baik-baik buat Sajat seisi keluarga.

Dalam pada itu, Sajat turut membuat beberapa menerusi Insta Stories sejak semalam dan dalam beberapa kenyataan dimuat naik.

Sajat juga seolah-olah menyatakan rasa kesal dengan diskriminasi sesetengah pihak terhadap golongan sepertinya.

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat”

Pernah menderita anxety, bipoIar dan dpresi, penyanyi dan usahawan kosmetik popular Safiey Illias tampil memberikan kata-kata semangat.

Ini buat Nur Sajat yang kini dihimpit pelbagai kontroversi dan tekanan prasaan.

Kata Safiey, situasi yang dilalui Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman itu pernah dilaluinya sejak lima tahun lalu.

Justeru, Safiey menasihati orang ramai agar memberikan sokongan kepada Sajat berbanding mengecamnya.

“5 tahun ratu lawan sakit ni. Major dpression, anxity, panck attck, bipoIar, skizfrenia dan macam-macam lagi.

Malas nak tulis. Tapi semua ni adalah penyakit mntal iIInesses.

“Bulan ni ratu last dipantau doktor untuk pengambilan ubat, jika this month semua okey.

Bulan depan ratu dah tak payah bergantung dengan ubat. Ratu happy sebab akhirnya ratu dapat lawan sakit ni.

“Orang ramai salah anggap. Ini adalah penyakit, penyakit perlukan ubat.

Tak habis-habis isu suruh mengaji dan solat. Ia dua benda berbeza.

“Kalau kawan awak patah tulang, awk suruh jumpa doktor bukan suruh dia solat atau mengaji. 

Mental illnesses bukan perkara main-main.

Ratu bersedia dan tak segan silu nak kongsikan macam mana nak lawan dan berhadapan dengan rakan yang ada sakit ni,” katanya.

 

Tambah Safiey, situasi semasa yang dilalui kebanyakan orang ketika pandemik antara punca masalah mental.

“Di tahun 2021, mental health and illnesses dah dipandang serius oleh masyarakat dunia.

Sebabnya ramai dah mula terkesan lagi-lagi dengan pandemik yang melanda.

I’m ready to advocate, educate and dedicate by using my voice and stand up regarding this mental health and illnesses,” ujarnya.

Sebelum ini kecoh apabila sepotong video tangan Sajat bergari tular di media sosial.

Bagaimanapun, Sajat tampil menjelaskan perkara terbabit.

Susulan kejadian berkenaan, Sajat meluahkan kekesalan terhadap kecaman yang diterima daripada netizen hingga menyifatkan dirinya kini berdepan depresi.

Pada Rabu lalu, JAIS mengesahkan Sajat disiasat mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor.

JAIS dalam kenyataan memaklumkan siasatan terhadap Sajat dibuat berikutan terdapat beberapa aduan yang diterima mengenai perlakuannya pada 2018 dan 2020.

Sajat pakai baju tidur, berjalan di lorong gelap lakukan perkara ini

Sementara itu dalam perkongsian terbarunya, Sajad memuatnaik video beliau sedang berjalan di tepi jalan dan lorong gelap sambil berbaju tidur.

Bagaimanapun tujuan Sajad itu adalah kerana mahu membantu golongan kurang bernasib baik.

Sajad dilihat berjalan ke arah peminta sedekah di tepi jalan dan mendekati golongan gelandangan sambil menghulurkan sedekah.

Tidak dapat dipastikan sama ada video itu yang baru atau rakaman lama yang dikongsikan semula.

” Saya buat semua ini dari hati saya untuk bantu golongan yang susah dan memerlukan..

Saya tahu saya tak sempurna,tetapi saya cuba yang Terbaik untuk saya sayang sesama manusia..

” Sedekah atau wakaf, bukan berpandukan dari pakaian.. tetapi dari niat hati dan keikhlasaan..
pakaian itu hanyalah luaran sahaja..

” Tak kiralah kita nak buat sedekah time macam mana pun, keadaan, waktu, masa, tahun, hari, bulan.

Dan itu bukan lah satu halangan untuk kita bersedekah…yang penting nawaitu dan keikhlasan.

” Saya bukan manusia sempurna, jika saya mempunyai rezeki yang lebih ,saya akan membantu dan sedekah pada yang memerlukan..

” Saya dari kecik diajar oleh mak dan ayah saya supaya menghormati org tua, sentiasa sayang pada sesama manusia, tak kira bangsa, status, pangkat dan agama..

” Sebab selagi kita dinamakan manusia, jarak untuk dihormati tiada sempadan…sentiasa bersyukur.

” Kalau kita mempunyai rezeki yang lebih..dari rezeki yang lebih itu, kita dapat men bantu mereka yang susah dari kita..maafkan saya jika nampak tak sempurna

” Sedekah…perkataan sangat general..Sebab sedekah ini bukannya sesuatu yang dihad kan, tetapi ia sesuatu kemampuan individu tersendiri..

” 5sen, 10sen,atau 10 ringgit atau lebih dari itu jumlahnya, itu semua nya diharusksn berlaku dengan penuh keikhlasan..

” Keikhlasan dari jiwa dan nawaitu seseorang…sebab sedekah tak pandang siapa kita

AGAMA kita, STATUS kita, PAKAIAN kita atau SESIAPA pun BOLEH bersedekah yang penting kita mempunyai hati perkemanusiaan…

” Saya insan tak sempurna..sempurnakah sedekah ku??

” Sedekah dalam keadaan berpakaian wanita.. walaupun pun baju tido(pajamas) atau pakai baju jubah, tudung, longdress atau seluar jeans dan kemeja..

” Adakah pakaian itu sesuatu yang penting untuk kita bersedekah?saya tertanya tanya.. dan saya tahu saya bukan insan sempurna..

” Saya sayang Allah,Saya Sayang Allah..

” Tetapi mereka kata saya mempersenda agamaku.. kerana sedekah Di wisma ku sendiri..

Dengan keadaan ber jubah dan bertudung,ia terus dihukum mempersenda agama islam…

Maafkan Aku.. Aku bukan manusia sempurna,” akhiri Sajad.

Sumber : IG Sajad / limausia

Continue Reading
OH VIRAL4 hours ago

“Walaupun sy Brpakain Wanita..” Sajjat Luah Prasaan, dan Ungkit Semua Kebaikkan yg Dilakukan

OH VIRAL2 days ago

Video: Suami lstri Disahkan Positif C0VlD, Netizen Perasan Sesuatu Berkenaan Anak Emma Maembong

OH VIRAL3 days ago

Sajatt Dilihat Pkai Baju Tidur Dan Brjalan di Lorong GeIap, Mengejutkan Lihat Apa Yg Sebenarnya Sajatt Buat

OH VIRAL3 days ago

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat” Safiey Bidas Netizen yg Kecam Sajat

OH VIRAL3 days ago

Disebabkan Perkara ini, Akhirnya Satu Kampung ini Terpaksa Melakukan Swab Test

OH VIRAL3 days ago

Video: Wanita Unik MiIiki 2 Rahim, Menangis Asyik Ditanya Pasal Zuriat, Rupanya ini yg Berlaku

OH VIRAL3 days ago

Terkejut Sbb Tiba² Kena Tangkp KhIwat Dgn lstri Sndiri, Abah & Ustad Dekat HoteI, Istri Hanya Diam Tak Cakap Apa

OH VIRAL4 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL5 days ago

Anak Takut Masuk Bilik Mak Ayah Dan Sering Nampak Sesuatu, Sekali Kantoi, Rupanya ‘Benda’ ini Telah Lama Menetap kat Bilik tu

OH VIRAL6 days ago

“Saya tak percaya dgn apa yang terjadi, tlg mereka Ya Allah” setahun tak jumpa, sekali ini yang terjadi

OH VIRAL6 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL7 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL1 week ago

Hasil Undian 97% Inginkan PKP Semula, Ini yg Akan Dibentangkan Oleh PM Isnin ini

OH VIRAL1 week ago

Ini yg Berlaku pada Budak Perempuan ini Setelah Dia Bawak Bag Naik Ambulans Sorang² Utk Jalani Kuarantin

OH VIRAL1 week ago

Senyap² aku ke rumah pngasuh, Trdengar Aina meraung, Aku lalu tepi tingkap. Bila ternmpak, aku trgamam

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Hanya Sekejap Kakak KeIuar BeIi Makanan, BerIaku Kejadian Ngeri kat Adiknya

OH VIRAL2 weeks ago

Disangka BeIi Rumah Guna DUlT AhIong, 2 Tahun Keluarga Ini Di Kejar Sampai PoIis Pun Tak Dapat Bantu

OH VIRAL3 weeks ago

Dlm Wancara Video Lofa Mlm Tadi, Ramai tak Perasan Sebenarnya Lofa ada Cakap Sesuatu yg Penting

OH VIRAL4 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL2 weeks ago

“Pnrbangan yg Terakhir” PR4MUGARl DlR0G0I & Dibvnh 11 LeIaki di Mlm Tahun Baru

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kr0nologi Sebenar Perkahwinan Illi Najwa Bersama Manpreet Singh Shg Dituduh Murtad oleh Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Anak Saudara kpd Menteri ini, Najwa akan Dipanggil Kerajaan sbb MeIakukan Upacara Bercanggah dgn Agama

OH VIRAL4 weeks ago

Tidak Mahu Terus Terpalit, Akhirnya Ili Najwa Jelaskan Status Agama Dia dan Suami

OH VIRAL6 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL2 weeks ago

Video: lbu Meraung Lihat Anak Prmpuannya Dib0takkan Tnpa lzin Semasa Duduk dgn Wanita ni

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Dah Siap Makeup, Wanita Kecewa Bakal Suami Tak Hadir Majlis Kahwin

OH VIRAL7 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL2 weeks ago

Slps Statusnya Masih Bermasalah, SekaIi Penampilan Terbaru Lofa Pula Jadi BuaIan Hangat Netizen

OH VIRAL2 weeks ago

Bekas SUAMl DS Vida Akan Tuntut Harta Sepencarian Tapi Netizen Suruh DSV Tuntut Ini Pula

OH VIRAL3 weeks ago

Video: Kahwin Di Usia Muda, Ramai Tak Sangka Pengantin Baru Berumur 15 Tahun

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Hanya Sekejap Kakak KeIuar BeIi Makanan, BerIaku Kejadian Ngeri kat Adiknya

OH VIRAL2 weeks ago

Disangka BeIi Rumah Guna DUlT AhIong, 2 Tahun Keluarga Ini Di Kejar Sampai PoIis Pun Tak Dapat Bantu

OH VIRAL3 weeks ago

Dlm Wancara Video Lofa Mlm Tadi, Ramai tak Perasan Sebenarnya Lofa ada Cakap Sesuatu yg Penting

OH VIRAL4 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL2 weeks ago

“Pnrbangan yg Terakhir” PR4MUGARl DlR0G0I & Dibvnh 11 LeIaki di Mlm Tahun Baru

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kr0nologi Sebenar Perkahwinan Illi Najwa Bersama Manpreet Singh Shg Dituduh Murtad oleh Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Anak Saudara kpd Menteri ini, Najwa akan Dipanggil Kerajaan sbb MeIakukan Upacara Bercanggah dgn Agama

OH VIRAL4 weeks ago

Tidak Mahu Terus Terpalit, Akhirnya Ili Najwa Jelaskan Status Agama Dia dan Suami

OH VIRAL6 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL2 weeks ago

Video: lbu Meraung Lihat Anak Prmpuannya Dib0takkan Tnpa lzin Semasa Duduk dgn Wanita ni

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Dah Siap Makeup, Wanita Kecewa Bakal Suami Tak Hadir Majlis Kahwin

OH VIRAL7 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL2 weeks ago

Slps Statusnya Masih Bermasalah, SekaIi Penampilan Terbaru Lofa Pula Jadi BuaIan Hangat Netizen

OH VIRAL2 weeks ago

Bekas SUAMl DS Vida Akan Tuntut Harta Sepencarian Tapi Netizen Suruh DSV Tuntut Ini Pula

OH VIRAL3 weeks ago

Video: Kahwin Di Usia Muda, Ramai Tak Sangka Pengantin Baru Berumur 15 Tahun

Artikel HOT

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.