Connect with us

OH VIRAL

PKPB di Seluruh Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya akan Dilaksanakan Pada Tarikh ini

Published

on

Sudah lebih 200 hari negara berhadapan pandemik Covid-19 yang memaksa amalan norma baharu dibudayakan.

Namun hingga hari ini masih ada rakyat gagal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.

Lebih kesal apabila ada individu tidak patuh terhadap SOP paling asas iaitu memakai pelitup muka.

Mengamalkan penjarakan fizikal dan membasuh tangan dengan sabun atau menggunakan cecair pembasmi kuman.

“Frontliner (petugas barisan hadapan) semata-mata tidak mampu untuk menjaga setiap rakyat negara ini.

Kita sendirilah yang mampu untuk melindungi diri kita,” kata Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata demikian dalam sidang media secara virtual mengenai pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), hari ini.

Ismail Sabri berkata, Malaysia mengawal penularan Covid-19 dengan menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 18 Mac lalu secara berfasa.

Ini disusuli Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan PKPP yang dinikmati ketika ini.

Menurutnya, rakyat sepatutnya tidak perlu menunggu sehingga ditahan pihak berkuasa atau dikenakan kompaun untuk mematuhi SOP mencegah penularan Covid-19.

Malah beliau juga mengingatkan rakyat bahawa negara masih berada dalam fasa PKPP dalam perang melawan pandemik itu sehingga Disember ini.

“Ramai yang sudah lupa kita masih dalam PKPP. Sekali lagi saya ingatkan kepada semua rakyat bahawa SOP asas masih lagi berkuat kuasa.

“Walaupun hampir kesemua sektor sudah dibuka, namun masih terdapat aktiviti dalam senarai tidak dibenarkan.

SOP asas ini sepatutnya menjadi amalan norma baharu kita,” katanya.

Lebih 40 Kes Positif COVlD, 298 Buah Sekolah Di Daerah Petaling, Selangor Mula Di Tutup

298 sekolah di daerah Petaling, Selangor ditutup bermula 12 Okt sehingga 25 Okt.

Ini selepas Kementerian Kesihatan mengesahkan daerah itu zon merah, kata Kementerian Pendidikan hari ini.

Ia merangkumi sekolah rendah dan menengah bawah Kementerian Pendidikan serta sekolah swasta yang berdaftar dengannya.

Sekolah yang mempunyai asrama termasuk kolej vokasional juga ditutup.

“Ibu bapa atau penjaga perlu mengambil murid yang tinggal di asrama tersebut untuk pulang,” katanya dalam kenyataan.

“Murid yang menunggu untuk diambil ibu bapa atau murid yang ingin terus kekal berada di asrama sekolah dan kolej vokasional sepanjang tempoh penutupan sekolah akan berada di bawah penjagaan warden asrama.”

Dalam tempoh penutupan sekolah ini, pengetua dan guru besar akan memastikan guru serta murid melaksanakan pengajaran dan pembelajaran di rumah mengikut kesesuaian.

Sekolah terlibat yang sedang melaksanakan peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia boleh menjadualkan semula peperiksaan itu ke suatu tarikh yang bersesuaian kelak.

Sesebuah daerah akan dikelaskan sebagai zon merah selepas mencatatkan lebih 40 kes positif Covid-19.

Tangguh Majlis Akad Nikah

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menangguhkan semua majlis akad nikah di daerah Klang berkuatkuasa serta-merta hari ini.

Pengarahnya Mohd Shahzihan Ahmad berkata, penangguhan itu membabitkan semua temujanji majlis akad nikah dijadualkan dilaksanakan di Pejabat Agama Islam Daerah Klang (PAID Klang) yang dibuat sebelum atau 7 Oktober lalu.

“Keputusan ini membabitkan temujanji pasangan dari Zon Klang dan Zon Kapar.

“Penangguhan ini dibuat berikutan penangguhan semua aktiviti di masjid dan surau oleh JAIS di seluruh daerah Klang yang dikuatkuasakan pada 7 Oktober lalu.

Dan penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang dikuatkuasakan, Jumaat lalu,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Mohd Shahzihan berkata, temujanji akad nikah individu berkenaan di PAID Klang akan dijadualkan semula.

“Sebarang perkembangan terkini berkaitan pelaksanaan majlis akad nikah di daerah Klang akan dimaklumkan dari semasa ke semasa,” katanya.

PKPB di Seluruh Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya akan Dilaksanakan Pada Tarikh ini

Kerajaan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya bermula jam 12.01 tengah malam, 14 Oktober hingga 27 Oktober ini.

PKPB akan turut dilaksanakan di seluruh Sabah berkuat kuasa 12.01 tengah malam ini hingga 26 Oktober ini.

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan dibuat selepas mendapat nasihat daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Dan mengambil kira peningkatan kes serta penularan yang berlaku seperti di Klang, Petaling dan Gombak.

“Antara aktiviti-aktiviti yang dilarang adalah seperti pergerakan keluar masuk atau merentas daerah adalah tidak dibenarkan.

Bagaimanapun bagi pekerja yang perlu merentas daerah, mereka perlu menunjukkan pas kerja atau surat kebenaran daripada majikan.

“Selain itu, hanya dua orang sahaja dari sebuah rumah dibenarkan keluar untuk membeli barangan keperluan, semua sekolah.

Institusi pengajian tinggi, institut latihan kemahiran, tadika, taska, pusat tahfiz, taman-taman awam dan pusat rekreasi adalah ditutup.

“Masjid dan rumah ibadat bukan Islam lain adalah ditutup selain semua aktiviti sukan, rekreasi, sosial dan budaya termasuk majlis perkahwinan adalah tidak dibenarkan.

Pusat-pusat hiburan dan kelab malam juga tidak dibenarkan,” katanya dalam pada sidang media, disini, hari ini.

Ismail Sabri berkata, walaubagaimanapun semua kegiatan ekonomi di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya masih dibenarkan beroperasi seperti biasa.

“Senarai prosedur Operasi Standard (SOP)lanjut dan lebih terperinci akan diumumkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dalam masa terdekat,” katanya.

Aktiviti-aktiviti yang dilarang adalah seperti berikut:

Pergerakan keluar masuk/merentas daerah adalah tidak dibenarkan.

Bagaimanapun bagi pekerja yang perlu merentas daerah, mereka perlu menunjukkan pas kerja atau surat
kebenaran daripada majikan.

Hanya 2 orang sahaja dari sebuah rumah dibenarkan keluar untuk
membeli barangan keperluan.

Semua sekolah, institusi pengajian tinggi, institut latihan kemahiran, tadika, taska, pusat tahfiz, taman-taman awam dan
pusat rekreasi adalah ditutup.

Masjid dan surau serta rumah ibadat bukan Islam adalah DITUTUP.

Semua aktiviti sukan, rekreasi, sosial dan budaya termasuk majlis perkahwinan dan pertunangan adalah TIDAK DIBENARKAN.

Pusat-pusat hiburan dan kelab malam juga TIDAK DIBENARKAN.

Walaubagaimanapun, semua kegiatan ekonomi, industri dan perkilangan di Selangor, WP Kuala Lumpur dan Putrajaya masih dibenarkan beroperasi seperti biasa.

Senarai SOP lanjut dan lebih terperinci akan diumumkan oleh MKN dalam masa terdekat.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

OH VIRAL

Video: Suami lstri Disahkan Positif C0VlD, Netizen Perasan Sesuatu Berkenaan Anak Emma Maembong

Published

on

By

Emma Maembong dan Suami Positif Cvid

Pelakon cantik, Emma Maembong telah memaklumkan menerusi Instagramnya.

Ianya bahawa dia dan suami disah positif Cvid-19 selepas melakukan ujian saringan.

Hal tersebut pastinya membuatkan Emma begitu risau.

Ini apabila bayi sulungnya yang baru sahaja berusia dua bulan lebih turut terpaksa menjalani ujian saringan yang agak menyakitkan itu.

Menerusi perkongsiannya di Instagram anaknya Shariq Gabriel, dapat dilihat si kecil itu menangis.

Kemudian ditenangkan Emma yang turut sebak melihat bayinya terpaksa menjalani prosedur tersebut.

Emma dan suami disahkan positif Covid-19 walaupun tiada sebarang simptom ataupun kontak rapat.

Walau bagaimanapun, keputusan saringan ujian anaknya menunjukkan negatif dan membuatkan sedikit lega.

Sehubungan dengan itu, Emma menasihatkan orang ramai supaya sentiasa menjaga protokol kesihatan.

Dan ambil peluang melakukan swab test walaupun tidak mempunyai sebarang gejala.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

Video berdurasi 41 saat dikongsi Emma menunjukkan pelakon drama Bicara Cinta itu melakukan ujian calitan di kediamannya.

Dalam entri itu, Emma berkongsi:

“Buat ujian calitan di rumah bersama @kumpulan_megaklinik_zahran. Bagus dan sangat profesional.

“Mereka boleh datang ke rumah dan melakukan ujian itu. Terima kasih juga kerana menyalurkan maklumat yang kami perlukan.

“Saya tidak menunjukkan sebarang simptom tetapi keputusan ujian adalah positif.

“Walaupun rasa sihat, saya sarankan buat pemeriksaan kerana kita tidak tahu apakah dijangkiti atau tidak.

“Jaga diri dan patuh prosedur operasi standard (SOP),” katanya.

Sementara itu, Muhammad Shazli yang juga juruterbang, bersyukur kesihatannya semakin pulih.

“Hasil ujian menunjukkan saya positif. Bagaimanapun, Alhamdulillah, keadaan bertambah baik. Jaga keselamatan dan patuhi SOP,” pesannya.

Netizen Perasan Sesuatu

Rakaman Video Bayi Emma Jalani Swab Test KLIK SINI

Sumber: Emma maembong

Continue Reading

OH VIRAL

Sajatt Dilihat Pkai Baju Tidur Dan Brjalan di Lorong GeIap, Mengejutkan Lihat Apa Yg Sebenarnya Sajatt Buat

Published

on

By

Pengguna media sosial meninggalkan pelbagai reaksi terhadap sebuah video yang dimuat naik usahawan sensasi, Nur Sajat di akaun Instagram miliknya, @nursajat23 pada Isnin.

Di dalam video berdurasi kurang 40 minit itu, Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.

Ini antara lain menceritakan situasi sebenar yang menyebabkan dirinya digari pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) 6 Januari lalu.

Kemudian dia ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu Bharu.

Pada masa sama, Sajat turut mendakwa mendapat layan yang tidak wajar meski sudah hadir.

Ini bagi memberikan kerjasama apabila dipanggil untuk siasatan oleh pihak JAIS.

Siasatan tersebut dilakukan berhubung laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018 lalu terhadapnya.

Sementata itu, pada ruangan komen video yang sudah pun ditonton lebih sejuta kali itu.

Warganet juga memberikan pandangan masing-masing dan turut menitipkan nasihat serta ucapan buat pemilik NurSajat Gold itu.

Rakan usahawan, Safiey Illias misalnya dilihat turut meninggalkan komen, meminta agar Sajat bersabar dan terus kuat demi orang tersayang.

Safiey memberi reaksi tersebut menerusi dua entri komen berbeza.

“Sabar sayang.

“I felt you Sajat Sayang. Sabar tau. Kuat demi ayah mak dan anak-anak ok?,”

Respon Safiey yang turut mendapat perhatian daripada pengggna Instagram lainnya.

Selain Safiey, pelakon Betty Rahmad turut mendoakan yang baik-baik buat Sajat seisi keluarga.

Dalam pada itu, Sajat turut membuat beberapa menerusi Insta Stories sejak semalam dan dalam beberapa kenyataan dimuat naik.

Sajat juga seolah-olah menyatakan rasa kesal dengan diskriminasi sesetengah pihak terhadap golongan sepertinya.

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat”

Pernah menderita anxety, bipoIar dan dpresi, penyanyi dan usahawan kosmetik popular Safiey Illias tampil memberikan kata-kata semangat.

Ini buat Nur Sajat yang kini dihimpit pelbagai kontroversi dan tekanan prasaan.

Kata Safiey, situasi yang dilalui Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman itu pernah dilaluinya sejak lima tahun lalu.

Justeru, Safiey menasihati orang ramai agar memberikan sokongan kepada Sajat berbanding mengecamnya.

“5 tahun ratu lawan sakit ni. Major dpression, anxity, panck attck, bipoIar, skizfrenia dan macam-macam lagi.

Malas nak tulis. Tapi semua ni adalah penyakit mntal iIInesses.

“Bulan ni ratu last dipantau doktor untuk pengambilan ubat, jika this month semua okey.

Bulan depan ratu dah tak payah bergantung dengan ubat. Ratu happy sebab akhirnya ratu dapat lawan sakit ni.

“Orang ramai salah anggap. Ini adalah penyakit, penyakit perlukan ubat.

Tak habis-habis isu suruh mengaji dan solat. Ia dua benda berbeza.

“Kalau kawan awak patah tulang, awk suruh jumpa doktor bukan suruh dia solat atau mengaji. 

Mental illnesses bukan perkara main-main.

Ratu bersedia dan tak segan silu nak kongsikan macam mana nak lawan dan berhadapan dengan rakan yang ada sakit ni,” katanya.

 

Tambah Safiey, situasi semasa yang dilalui kebanyakan orang ketika pandemik antara punca masalah mental.

“Di tahun 2021, mental health and illnesses dah dipandang serius oleh masyarakat dunia.

Sebabnya ramai dah mula terkesan lagi-lagi dengan pandemik yang melanda.

I’m ready to advocate, educate and dedicate by using my voice and stand up regarding this mental health and illnesses,” ujarnya.

Sebelum ini kecoh apabila sepotong video tangan Sajat bergari tular di media sosial.

Bagaimanapun, Sajat tampil menjelaskan perkara terbabit.

Susulan kejadian berkenaan, Sajat meluahkan kekesalan terhadap kecaman yang diterima daripada netizen hingga menyifatkan dirinya kini berdepan depresi.

Pada Rabu lalu, JAIS mengesahkan Sajat disiasat mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor.

JAIS dalam kenyataan memaklumkan siasatan terhadap Sajat dibuat berikutan terdapat beberapa aduan yang diterima mengenai perlakuannya pada 2018 dan 2020.

Sajat pakai baju tidur, berjalan di lorong gelap lakukan perkara ini

Sementara itu dalam perkongsian terbarunya, Sajad memuatnaik video beliau sedang berjalan di tepi jalan dan lorong gelap sambil berbaju tidur.

Bagaimanapun tujuan Sajad itu adalah kerana mahu membantu golongan kurang bernasib baik.

Sajad dilihat berjalan ke arah peminta sedekah di tepi jalan dan mendekati golongan gelandangan sambil menghulurkan sedekah.

Tidak dapat dipastikan sama ada video itu yang baru atau rakaman lama yang dikongsikan semula.

” Saya buat semua ini dari hati saya untuk bantu golongan yang susah dan memerlukan..

Saya tahu saya tak sempurna,tetapi saya cuba yang Terbaik untuk saya sayang sesama manusia..

” Sedekah atau wakaf, bukan berpandukan dari pakaian.. tetapi dari niat hati dan keikhlasaan..
pakaian itu hanyalah luaran sahaja..

” Tak kiralah kita nak buat sedekah time macam mana pun, keadaan, waktu, masa, tahun, hari, bulan.

Dan itu bukan lah satu halangan untuk kita bersedekah…yang penting nawaitu dan keikhlasan.

” Saya bukan manusia sempurna, jika saya mempunyai rezeki yang lebih ,saya akan membantu dan sedekah pada yang memerlukan..

” Saya dari kecik diajar oleh mak dan ayah saya supaya menghormati org tua, sentiasa sayang pada sesama manusia, tak kira bangsa, status, pangkat dan agama..

” Sebab selagi kita dinamakan manusia, jarak untuk dihormati tiada sempadan…sentiasa bersyukur.

” Kalau kita mempunyai rezeki yang lebih..dari rezeki yang lebih itu, kita dapat men bantu mereka yang susah dari kita..maafkan saya jika nampak tak sempurna

” Sedekah…perkataan sangat general..Sebab sedekah ini bukannya sesuatu yang dihad kan, tetapi ia sesuatu kemampuan individu tersendiri..

” 5sen, 10sen,atau 10 ringgit atau lebih dari itu jumlahnya, itu semua nya diharusksn berlaku dengan penuh keikhlasan..

” Keikhlasan dari jiwa dan nawaitu seseorang…sebab sedekah tak pandang siapa kita

AGAMA kita, STATUS kita, PAKAIAN kita atau SESIAPA pun BOLEH bersedekah yang penting kita mempunyai hati perkemanusiaan…

” Saya insan tak sempurna..sempurnakah sedekah ku??

” Sedekah dalam keadaan berpakaian wanita.. walaupun pun baju tido(pajamas) atau pakai baju jubah, tudung, longdress atau seluar jeans dan kemeja..

” Adakah pakaian itu sesuatu yang penting untuk kita bersedekah?saya tertanya tanya.. dan saya tahu saya bukan insan sempurna..

” Saya sayang Allah,Saya Sayang Allah..

” Tetapi mereka kata saya mempersenda agamaku.. kerana sedekah Di wisma ku sendiri..

Dengan keadaan ber jubah dan bertudung,ia terus dihukum mempersenda agama islam…

Maafkan Aku.. Aku bukan manusia sempurna,” akhiri Sajad.

Sumber : IG Sajad / limausia

Continue Reading

OH VIRAL

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat” Safiey Bidas Netizen yg Kecam Sajat

Published

on

By

Pengguna media sosial meninggalkan pelbagai reaksi terhadap sebuah video yang dimuat naik usahawan sensasi, Nur Sajat di akaun Instagram miliknya, @nursajat23 pada Isnin.

Di dalam video berdurasi kurang 40 minit itu, Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.

Ini antara lain menceritakan situasi sebenar yang menyebabkan dirinya digari pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) 6 Januari lalu.

Kemudian dia ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu Bharu.

Pada masa sama, Sajat turut mendakwa mendapat layan yang tidak wajar meski sudah hadir.

Ini bagi memberikan kerjasama apabila dipanggil untuk siasatan oleh pihak JAIS.

Siasatan tersebut dilakukan berhubung laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018 lalu terhadapnya.

Sementata itu, pada ruangan komen video yang sudah pun ditonton lebih sejuta kali itu.

Warganet juga memberikan pandangan masing-masing dan turut menitipkan nasihat serta ucapan buat pemilik NurSajat Gold itu.

Rakan usahawan, Safiey Illias misalnya dilihat turut meninggalkan komen, meminta agar Sajat bersabar dan terus kuat demi orang tersayang.

Safiey memberi reaksi tersebut menerusi dua entri komen berbeza.

“Sabar sayang.

“I felt you Sajat Sayang. Sabar tau. Kuat demi ayah mak dan anak-anak ok?,”

Respon Safiey yang turut mendapat perhatian daripada pengggna Instagram lainnya.

Selain Safiey, pelakon Betty Rahmad turut mendoakan yang baik-baik buat Sajat seisi keluarga.

Dalam pada itu, Sajat turut membuat beberapa menerusi Insta Stories sejak semalam dan dalam beberapa kenyataan dimuat naik.

Sajat juga seolah-olah menyatakan rasa kesal dengan diskriminasi sesetengah pihak terhadap golongan sepertinya.

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat”

Pernah menderita anxety, bipoIar dan dpresi, penyanyi dan usahawan kosmetik popular Safiey Illias tampil memberikan kata-kata semangat.

Ini buat Nur Sajat yang kini dihimpit pelbagai kontroversi dan tekanan prasaan.

Kata Safiey, situasi yang dilalui Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman itu pernah dilaluinya sejak lima tahun lalu.

Justeru, Safiey menasihati orang ramai agar memberikan sokongan kepada Sajat berbanding mengecamnya.

“5 tahun ratu lawan sakit ni. Major dpression, anxity, panck attck, bipoIar, skizfrenia dan macam-macam lagi.

Malas nak tulis. Tapi semua ni adalah penyakit mntal iIInesses.

“Bulan ni ratu last dipantau doktor untuk pengambilan ubat, jika this month semua okey.

Bulan depan ratu dah tak payah bergantung dengan ubat. Ratu happy sebab akhirnya ratu dapat lawan sakit ni.

“Orang ramai salah anggap. Ini adalah penyakit, penyakit perlukan ubat.

Tak habis-habis isu suruh mengaji dan solat. Ia dua benda berbeza.

“Kalau kawan awak patah tulang, awk suruh jumpa doktor bukan suruh dia solat atau mengaji. 

Mental illnesses bukan perkara main-main.

Ratu bersedia dan tak segan silu nak kongsikan macam mana nak lawan dan berhadapan dengan rakan yang ada sakit ni,” katanya.

 

Tambah Safiey, situasi semasa yang dilalui kebanyakan orang ketika pandemik antara punca masalah mental.

“Di tahun 2021, mental health and illnesses dah dipandang serius oleh masyarakat dunia.

Sebabnya ramai dah mula terkesan lagi-lagi dengan pandemik yang melanda.

I’m ready to advocate, educate and dedicate by using my voice and stand up regarding this mental health and illnesses,” ujarnya.

Sebelum ini kecoh apabila sepotong video tangan Sajat bergari tular di media sosial.

Bagaimanapun, Sajat tampil menjelaskan perkara terbabit.

Susulan kejadian berkenaan, Sajat meluahkan kekesalan terhadap kecaman yang diterima daripada netizen hingga menyifatkan dirinya kini berdepan depresi.

Pada Rabu lalu, JAIS mengesahkan Sajat disiasat mengikut Seksyen 10, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor.

JAIS dalam kenyataan memaklumkan siasatan terhadap Sajat dibuat berikutan terdapat beberapa aduan yang diterima mengenai perlakuannya pada 2018 dan 2020.

Continue Reading
OH VIRAL20 hours ago

Video: Suami lstri Disahkan Positif C0VlD, Netizen Perasan Sesuatu Berkenaan Anak Emma Maembong

OH VIRAL1 day ago

Sajatt Dilihat Pkai Baju Tidur Dan Brjalan di Lorong GeIap, Mengejutkan Lihat Apa Yg Sebenarnya Sajatt Buat

OH VIRAL1 day ago

“Tak Habis-Habis Suruh Mengaji & SoIat” Safiey Bidas Netizen yg Kecam Sajat

OH VIRAL2 days ago

Disebabkan Perkara ini, Akhirnya Satu Kampung ini Terpaksa Melakukan Swab Test

OH VIRAL2 days ago

Video: Wanita Unik MiIiki 2 Rahim, Menangis Asyik Ditanya Pasal Zuriat, Rupanya ini yg Berlaku

OH VIRAL2 days ago

Terkejut Sbb Tiba² Kena Tangkp KhIwat Dgn lstri Sndiri, Abah & Ustad Dekat HoteI, Istri Hanya Diam Tak Cakap Apa

OH VIRAL3 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL4 days ago

Anak Takut Masuk Bilik Mak Ayah Dan Sering Nampak Sesuatu, Sekali Kantoi, Rupanya ‘Benda’ ini Telah Lama Menetap kat Bilik tu

OH VIRAL5 days ago

“Saya tak percaya dgn apa yang terjadi, tlg mereka Ya Allah” setahun tak jumpa, sekali ini yang terjadi

OH VIRAL5 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL5 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL7 days ago

Hasil Undian 97% Inginkan PKP Semula, Ini yg Akan Dibentangkan Oleh PM Isnin ini

OH VIRAL7 days ago

Ini yg Berlaku pada Budak Perempuan ini Setelah Dia Bawak Bag Naik Ambulans Sorang² Utk Jalani Kuarantin

OH VIRAL1 week ago

Senyap² aku ke rumah pngasuh, Trdengar Aina meraung, Aku lalu tepi tingkap. Bila ternmpak, aku trgamam

OH VIRAL1 week ago

Video: “Gelak lah..Ini sgt Penting!” – Sharifah Shahira Baik Hati Derma Bra & Spender utk Mgsa Bnjir

OH VIRAL3 weeks ago

Video: Hanya Sekejap Kakak KeIuar BeIi Makanan, BerIaku Kejadian Ngeri kat Adiknya

OH VIRAL2 weeks ago

Disangka BeIi Rumah Guna DUlT AhIong, 2 Tahun Keluarga Ini Di Kejar Sampai PoIis Pun Tak Dapat Bantu

OH VIRAL3 weeks ago

Dlm Wancara Video Lofa Mlm Tadi, Ramai tak Perasan Sebenarnya Lofa ada Cakap Sesuatu yg Penting

OH VIRAL3 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL1 week ago

“Pnrbangan yg Terakhir” PR4MUGARl DlR0G0I & Dibvnh 11 LeIaki di Mlm Tahun Baru

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kr0nologi Sebenar Perkahwinan Illi Najwa Bersama Manpreet Singh Shg Dituduh Murtad oleh Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Anak Saudara kpd Menteri ini, Najwa akan Dipanggil Kerajaan sbb MeIakukan Upacara Bercanggah dgn Agama

OH VIRAL4 weeks ago

Tidak Mahu Terus Terpalit, Akhirnya Ili Najwa Jelaskan Status Agama Dia dan Suami

OH VIRAL5 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL2 weeks ago

Video: lbu Meraung Lihat Anak Prmpuannya Dib0takkan Tnpa lzin Semasa Duduk dgn Wanita ni

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Dah Siap Makeup, Wanita Kecewa Bakal Suami Tak Hadir Majlis Kahwin

OH VIRAL5 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL1 week ago

Slps Statusnya Masih Bermasalah, SekaIi Penampilan Terbaru Lofa Pula Jadi BuaIan Hangat Netizen

OH VIRAL2 weeks ago

Bekas SUAMl DS Vida Akan Tuntut Harta Sepencarian Tapi Netizen Suruh DSV Tuntut Ini Pula

OH VIRAL2 weeks ago

Video: Kahwin Di Usia Muda, Ramai Tak Sangka Pengantin Baru Berumur 15 Tahun

OH VIRAL3 weeks ago

Video: Hanya Sekejap Kakak KeIuar BeIi Makanan, BerIaku Kejadian Ngeri kat Adiknya

OH VIRAL2 weeks ago

Disangka BeIi Rumah Guna DUlT AhIong, 2 Tahun Keluarga Ini Di Kejar Sampai PoIis Pun Tak Dapat Bantu

OH VIRAL3 weeks ago

Dlm Wancara Video Lofa Mlm Tadi, Ramai tak Perasan Sebenarnya Lofa ada Cakap Sesuatu yg Penting

OH VIRAL3 days ago

Video: Alamak Kesiannya Sis, Ramai Netzen Terkejvt Pembaca Berita Dari TV Terkenal Ini Cakap nk Terberax

OH VIRAL1 week ago

“Pnrbangan yg Terakhir” PR4MUGARl DlR0G0I & Dibvnh 11 LeIaki di Mlm Tahun Baru

OH VIRAL4 weeks ago

Ini Kr0nologi Sebenar Perkahwinan Illi Najwa Bersama Manpreet Singh Shg Dituduh Murtad oleh Netizen

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Anak Saudara kpd Menteri ini, Najwa akan Dipanggil Kerajaan sbb MeIakukan Upacara Bercanggah dgn Agama

OH VIRAL4 weeks ago

Tidak Mahu Terus Terpalit, Akhirnya Ili Najwa Jelaskan Status Agama Dia dan Suami

OH VIRAL5 days ago

Video: Fatin Afeefa Trkejut Ank Bagitau Mereka Tdo Sebilik dgn Ayah & GF Dia

OH VIRAL2 weeks ago

Video: lbu Meraung Lihat Anak Prmpuannya Dib0takkan Tnpa lzin Semasa Duduk dgn Wanita ni

OH VIRAL4 weeks ago

Video: Dah Siap Makeup, Wanita Kecewa Bakal Suami Tak Hadir Majlis Kahwin

OH VIRAL5 days ago

Video: Penyelam Terkejuvt Setiba Nya Di Dasar Laut, Ini yg Mereka Nampak Slps Srivijaya Air Terhmpas

OH VIRAL1 week ago

Slps Statusnya Masih Bermasalah, SekaIi Penampilan Terbaru Lofa Pula Jadi BuaIan Hangat Netizen

OH VIRAL2 weeks ago

Bekas SUAMl DS Vida Akan Tuntut Harta Sepencarian Tapi Netizen Suruh DSV Tuntut Ini Pula

OH VIRAL2 weeks ago

Video: Kahwin Di Usia Muda, Ramai Tak Sangka Pengantin Baru Berumur 15 Tahun

Artikel HOT

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.