Semasa

Bukan sorg tpi dh byk laki gadis ni lyan, semua laki bgi duit kat dia smta dpt tdur skli. satu hri mak ayah sruh khwin, trkjut dia bila dpt tahu prngai bkl suami dia mcm ni

Salam semua pembaca, Cerite ni saya pend4m dah hampir 13 tahun. Tiada siapa yang tahu termasuk suami sendiri. saya bukan nak bukak a1b sndiri. Tapi saya kene lu4hkan juga. mungkin dengan melu4h dan menulis tanpa orang kenal siapa saya. boleh meringan sikit rasa sakit dan bers4lah di hat1 saya huhuhu.

Biarlah saya perkenalkan diri saya dulu… Saya seorang isteri yang bekerjaya.

umur 35 tahun dan seorang ibu pada 2 orang anak p0mpuan yang comel2 dan sangat cerdik. berkahwinn 10 tahun dulu dengan seorang lelaki pilihan famly. yang bagi saya sangat2 tidak sepadan dan sekvfu dengan saya.. Nape saya kate tidak sepadan? Sebab dia seorang lelaki yang sangat baik, penyabar, bertanggung jawab dan penyayang pada isteri dan anak2.

tapi seingat saya 5 0rang. smua lelaki2 kaya termasuk suami2 orang yang pert4ruhkan wang yang ribu2 untuk mendapatkan pera.waan saya untuk dapatkan la.yanan saya Ya Allah berd0sa sgguh rasa tapi saat tu langsung saya tak rasa berd0sa rasa bahgia dan indah sangat2.

Sampai la 1 saat. orang tua kat kampung suruh cepat2 kawen sebab dah ada 2 hingga 3 orang datang bertanya nak meminang..orang tua saya termasuk adik beradik memang tak tahu siapa saya sbnarnya. Dari luaran memang orang tak percaya. dengan lemah lembut saya.

Dengan bertudung litup. dengan cantik saya. beradab saya, yang saya pernah terl4n.jur sejauh ituuu. memang sampai bila bila balik pun orang te gok saya ni macam perempuan melayu terakhir. huhuhu semua tert1pu dengan luaran saya.

Ok berbalik pada ibu ayah saya suruh kawin tu. jadi saya pun tiada pilihan. saya terp4ksa akur. sebab lelaki2 yang pernah men1.dur1 saya tu. bukan diorang tak nak jadikan saya isteri yang sah. Dia orang nak. tapi saya yang tak nak sebab saya selalu berd0a selepas solat.

Walaupun saya ni jhat. tiap kali solat saya selalu doa ni. ” Ya Allah….aku ni p0mpuan yang k0tor. yang j1.jik. yang dah tak su.ci. Tapi aku mohon padaMu Ya Allah….temukan lah aku dengan lelaki yang baik. yang beriman. yang dapat membimbing aku ke jalan yang lurus. aku betui2 nak nak jdi isteri yang baik nanti.

Pernah hari tu. Ada la cite pasal da.ra2 ni semua tiba2 dia cakap. “Kaluu abang. kalau boleh abang tak nak kawen dengn p0mpuan yang dah tak ade da.ra. walauuu cantik macam mana pun. sebab abang jaga te.run4 abang jadi mestilah abang nak yang ada da.ra tapi kalau dah j0doh terima jelah janji dia bt4ubat.

Saya terkejvtt sangat2 dia cakap camtu. Rasa nak berterus terang je tapi memang tak mungkin. sebab saya sayangkan dia. Sayang sayangkan keluaga saya. saya tak nak keh1langan dia dan anak2 yang sangat2 rapat dengan saya…

Tapi dalam masa yang sama. Saya rase bes4lah dan berd0sa sangatt2. betapa b0ngoknya dan mur4hanye saya dulu. rase nak je di putarkan masa ni kembali huhuh. Jadi saya nak tnya. Ape yang perlu saya buat. sebab seorang isteri yang pernah ada kisah macam ni. perlu ke saya ceritakan pada suami. kalau tak cerita. saya rasa bers4lahhh sangat2. andaii cite saya mungkin keh1langan dia tidak pun. hat1 dia kecew4 dan tawar hat1 dengan saya dan mungkin dia rase menyes4l.

Tiap kali pandang w4jah anak2 p0mpuan saya saya selalu s4yu. Rase bers4lah. tapii dalam hatii saya selalu nekad untuk jaga elok2 m4ruah diri anak2 dara saya. jangan dia jadi seperti saya ibunyer huhuhu. Sebenarnyer ape yang patut saya buat. saya betuii2 dah insaf. perlu ke berterus terang dengan suami?

Pihak Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *