Semasa

Nmpak 3 Bradik Brada Di Tanah Kubvr Pada Waktu Malam. Sebab Knapa Mreka Dtang Buat Rmai Sebak

Brdasarkan prkongsian yng dimuatnaik oleh seorang pngguna Facebook iaitu Syaffiq S.Salleh menceritakan pngalamannya apabila diprtemukan dngan beberapa orang knak-knak di kwasan prkburan.

Kisah itu brmula apabila Syaffiq bersama beberapa individu lain berada di sebuah kedai brdekatan dengan kwasan prkburan itu.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Nampak kelib4t budak-budak tengah main kat pgar kbur, dngn lampu suluh kecik. Lampu telefon. Cepat-cepat la aku pergi tengok takvt ada apa-apa pulak. Tngok budak kecik 3 orng.

Nmpak 3 Bradik Brada Di Tanah Kubvr Pada Waktu Malam. Sebab Knapa Mreka Dtang Buat Rmai Seb4k

Lepas tu, dalam gelap 3 adik beradik ni berjalan nak pergi ke kbur mama dia, sementara pak sedara buka lampu. Sampai situ dia duduk, usap tanah yang masih basah lagi “Mama kakak mintak maaf mama, kakak rindu mama,” macam-macam la luahan dia. Ya Allah seb4k. Arwh mama dia m4ti selepas 4 hari bers4lin anak ke-3. Kebumi subuh tadi kalau tak silap.

Malam ni ada tąąąhlil di rumah arwh, jdi orng-orng dewasa tk boleh nak hantar la mereka ni minta nak pergi kbur. Rumah tu dalam 300-400 meter dari kbur. Tapi suasana gel4p sungguh la. Betapa tekadnya kakak ni nak jumpa mama dia, nak luah, nak bercakap, nak cakap rindu. InshaaAllah pakat sedekahkn al-fatihah dan doa kepada arwh. Allahummaghfirghlaha warhamha waafiha wa’fuanha.

Tidak cukup dengan itu, kanak-kanak terbabit juga dikatakan mengusap tanah kbur arwh sambil meluahkan rasa rindu.

Difhamkn, arwh dipercayai mennggąI dunia empat hari slepas melahirkan anak ketiganya.

Tmbah Syaffiq lgi, ksemua knak-knak itu dikatakan ‘telah cvri-cvri’ kluar dari rumah mereka untuk ke kbur tanpa pengetahuan ahli kluarga yng lain.

Mnurutnya, ahli kluarga sdang sibuk mnguruskan majlis t4hlil yng akn brlngsung pąda mlm itu.

TONTON VIDEO DI BAWAH:

Sumber: Syaffiq S.Salleh via OHBULAN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *